31 - glädje.

Vi drog lott igår. Fick bli så. Tre lappar. Första lappen stod det John på, men det kändes inte rätt så den kastade vi bort. På andra lappen stod det namn vi har velat mest om; Ebbot. Pörfect liksom! Så då skakade vi hand och lät honom heta så i nästan ett helt dygn. Tills vi började vela igen.
 
Då blev det uteslutningsmetoden av de få tänkbara namn som fanns kvar på vår lista. Kom än en gång fram till Malte som också känns rätt. Skakade hand - och tvekade igen.
 
Så nu får han heta Ebbot. Punkt slut. Lidandet är över.
 
Äntligen har han ett namn vår lilla son ♥
 
 
Detta glädjeämne får även avsluta Kristinas augustiutmaning. Tack till alla som har hängt med!
 
1. Dagens... | 2. Gammal och ung | 3. Porträtt | 4. Djur | 5. Något jag fått eller ärvt | 6. Min favoritplats | 7. En hörna av trädgården... | 8. DIY | 9. Frukost | 10. Favorit i garderoben | 11. Entré | 12. Längs vägen... | 13. Mitt kök | 14. Livsviktigt | 15. Detaljer | 16. Från ovan | 17. Drömresa | 18. Färger | 19. Närbild | 20. Doft | 21. Hobby | 22. Stilleben | 23. Ta tillvara på... | 24. Landskap | 25. Min stil | 26. Det käraste jag har | 27. Soffbild | 28. Hösttankar | 29. Jag | 30. Familj | 31. Glädje
Linda N

Men varför ska han inte heta Jemal utbrister mellandottern:).

Svar: hahaha.. söööt!
Zandra, Augustifamiljen

Dessi at [Home and desire]

Jag tycker Ebbot är ett klockrent namn på er lille kille. Lili och Ebbot, perfekt! :) Här har vi redan namnen klara på lillebror, precis som det var med Vilmer...

Svar: Oj så skönt att ha namnen klara! Kul att ni får en kille till förresten, tror inte jag visste om det :) Ja, nu får vi hoppas att vi inte ångrar oss nåt mer. Och gud nåde honom ifall han inte gillar sitt namn senare i livet ;)
Zandra, Augustifamiljen

maria

Jätte fint namn! :)

Svar: Tycker jag också :)
Zandra, Augustifamiljen

mammaTEA

Så fint! Vi har äntligen bestämt alla namn och skickat in blanketten idag.

Svar: Skönt! Vi väntar nog ändå nån vecka till innan vi skickar in.. får smaka lite till på Ebbot först.
Zandra, Augustifamiljen

erikasblogg.se

Å vad fint!! Ett namn jag inte riktigt har tänkt på. Men det passar jättebra :) Kram!!

Svar: Nä det är ju inte så vanligt direkt, men vi måste fortfarande vänja oss vid att han ska heta det och inte alltid associera till den "riktiga" Ebbot. Mest det som har gjort att vi inte kunnat bestämma oss :) kramar
Zandra, Augustifamiljen

Frida

Vilket fint namn:) äntligen;)

Ha en trevlig helg

Svar: Ja verkligen äntligen :) Detsamma!!
Zandra, Augustifamiljen

Yohannas.se

Aldrig hört, vart fick ni det ifrån?

Svar: Sångaren i soundtrack of our lives heter/kallas det. Så det var på tapeten redan när vi väntade Lilli :)
Zandra, Augustifamiljen

Mirre - En Fotograferande hundtoka

ebbot är ju galet fint =D, sångaren i Soundtrack Of Our Lives heter så =D

Ja, det visst inte jag heller faktiskt innan

Svar: Ja precis, det är därför vi valde det. För att hylla vår idol liksom :-) Men det är också därför vi tog så lång tid på oss, eftersom vi förknippar det så mycket med den "riktiga" Ebbot. Ett stort namn att ta på sig när man bara är femtio centimeter lång och väger 5,5 kilo ;-)
Zandra, Augustifamiljen

Maria @ Sixtens Mor sa!

Härligt namn, står med på vår lista med :)
Men på måndag ska på ul och hoppas på att få veta kön så vi kan bestämma namn innan :)

ha en finfin helg!

Svar: Jaså, vad roligt! Vi hade det som förslag redan när vi väntade Lilli, men då blev det ju som sagt en Lilli istället ;-) Tur att man får återanvända namn på listan!! Ha en fin helg du också :)
Zandra, Augustifamiljen

Angelica

Äntligen! Och vi har kallat honom Ebbot hela tiden, i smyg. ;)
<3

Svar: hehe, många som har gjort det tror jag ;-)
Zandra, Augustifamiljen

Ebbot

Min älskade son!
http://www.youtube.com/watch?v=2ZlFRZkY70c

Svar: vems? Din eller Ebbots?
Zandra, Augustifamiljen

Melanie

Haha :) Jag kan inte riktigt relatera till det där velandet, då båda våra barn varit klara med namn redan när dom legat i magen ;)
Men Ebbot, så fint!

Svar: Nä, det är riktigt jobbigt. Skulle också gärna ha det färdigt innan, men Johan vill aldrig bestämma sig före, och sen känns bara alla namn så fel när dom väl är ute. Skönt att vi ääääntligen bestämde oss iaf! Och gud nåde om lilla Ebbot inte tycker om sitt namn sen ;-)
Zandra, Augustifamiljen

Maria - mamma till Liam ☆

så fin han är lilla Ebbot! :)

Svar: Tack, visst är han!? Kram från partiska mamman ;-)
Zandra, Augustifamiljen

Linda

Vilket fint namn!! Vi fick också tänka om lite snabbt (men det tog inte lika lång tid som er ;)) då vi var 100 på att kille nr2 var en liten tjej... så det där tjejnamnet ligger fortarande och väntar ;-)

Svar: hihi, vad skönt. Då hoppas jag att det blir en liten flicka nästa gång då ;-)
Zandra, Augustifamiljen

Mamma till 4

Ebbot är ett jätte fint namn!

Svar: Tycker jag också :)
Zandra, Augustifamiljen

Anonym

Åh Ebbot <3

Det är väl heeeelt perfekt på lillebror :)

Svar: Ja men eller hur :)
Zandra, Augustifamiljen

Emilia

Hej Ebbot!
Tycker det var ett utmärkt namn :)
Kram Emilia

Svar: Tack, kul att du gillar't :) Kramar tillbaks
Zandra, Augustifamiljen

Linda

Hihi! Det hoppas jag på med! Vänner runtomkring blir gravida med nr3 bara sådär hipp som happ nuför tiden... jag som tyckte att jag var på snudd för gammal för det ... jag vill oxå vara mammaledig :-o Men den som lever får se, eller hur ;-)

Svar: Äsch, blir man för gammal för barn? har jag aldrig hört ;) Hoppas det blir så snart då, vi väntar nog nåt år till iaf, även om jag redan börjar vara sugen igen, haha.
Zandra, Augustifamiljen

Caroline

Ebbot är väl hur bra som helst! Tummen upp :)

Svar: Ja det har vi tyckt hela tiden. Vi har bara associerat det med den "riktiga" Ebbot hela tiden och känt att namnet blir lite för stort för vår lillkille liksom. Men nu känns det hundra däremot :)
Zandra, Augustifamiljen

malin

Ebbot är ju hur sött som hellst <3

Svar: Håller med :)
Zandra, Augustifamiljen

Malin - Mamma till Alice, Lowe & Stella <3

Sååå fint namn ju! Och så himla fin han är! <3

Svar: Tack söta, ja det satt långt inne men nu känns det faktiskt hundra. När vi väl bestämde oss :)
Zandra, Augustifamiljen

britta bloggar

Åh fint!

Svar: Tack!!
Zandra, Augustifamiljen

boosse

Hej lilla Ebbot :) så sött namn!

Svar: Ja visst är det. passar honom perfekt nu när vi har bestämt oss :)
Zandra, Augustifamiljen

Elin

Jag tycker att namnet var superfint, nu när det är bestämt så känns det genast så självklart :) Stort grattis i efterskott på födelsedagen också, du verkar ha haft en superbra fest och födelsedag! Kram

Svar: Jo men precis, vi behövde bara vänja oss tror jag. Och tack :)Kramar tillbaks!
Zandra, Augustifamiljen

hos Familjen vanlig

Härligt att ni bestämt er! Ebbot känner jag en som heter (eller hans mamma iaf) och Malte heter vår Vide i andranamn och båda namnen är ju jättefina. Och ibland måste det få ta tid att vänja sig. Vi valde på Vide o Elis och bestämde oss direkt när han kom ut men sen tog det några månader innan jag hade vant mig riktigt....
kram j.

Svar: Jo det är ju så, och denna gång behövde vi vänja oss vid att säga Ebbot och mena vår son, istället för Ebbot i soundtrack of our lives som vi har menat annars liksom! Kul att du känner en Ebbot också, inte så vanligt namn direkt :)Kram kram
Zandra, Augustifamiljen

helena k

haha, men vad sjukt lika namnsmak vi har! vi valde mellan malte och ebbot. och så blev det sven christian ebbot MALTE! :) tycker ebbot känns helt rätt på er kille! superfint namn! kram

Svar: Ja det är lite knasigt faktiskt, men roligt :) Och spontant känns det som att vi båda gjorde rätt namnval. Malte är verkligen en Malte liksom :)
Zandra, Augustifamiljen

Alfva

Skönt att ni äntligen velat färdigt, jag gillar ju Ebbot jag. Men det funkar ju liksom inte på två töser känner jag, så det får nog vara tyvärr.

Svar: haha, njaa,, så kände vi också när vi fick Lilli. Så det var därför det blev nu eller aldrig. Nästa barn behöver ju som sagt inte bli ännu en grabb liksom :)
Zandra, Augustifamiljen

Pyttianna

Så fint namn ni valde. :)

Kram!

Svar: Tack, visst är det. Sångaren i soundtrack of our lives att tacka för det :)
Zandra, Augustifamiljen