08 - DIY.

Do it yourself alltså.
 
Och idag tänkte jag bjuda på en gammal favorit i repris eftersom jag tycker så himla mycket om att göra om saker (även om idéerna i dagsläget oftast är större och fler än själva utförandena). Den här stolen hittade jag hursomhelst på loppis (är en riktig sucker för gamla stolar btw) och blev med mycket enkla medel tio gånger finare än ursprunget.
 
Såhär såg den ut innan. Jättefin i all sin skabbighet, absolut, men saknade det där lilla extra kände jag. Därför gjorde jag absolut ingenting åt den annat än att lägga lite färg utanpå all skabbighet. Bara ett tunt tunt lager med turkos grundfärg för snickerier (den är nämligen helmatt och passade bra här tyckte jag) och sen var det bra. Det skabbiga fick lysa igenom, men den blev ändå ny på nåt sätt. Enkelt som tusan också!
 
 
1. Dagens... | 2. Gammal och ung | 3. Porträtt | 4. Djur | 5. Något jag fått eller ärvt | 6. Min favoritplats | 7. En hörna av trädgården... | 8. DIY | 9. Frukost | 10. Favorit i garderoben | 11. Entré | 12. Längs vägen... | 13. Mitt kök | 14. Livsviktigt | 15. Detaljer | 16. Från ovan | 17. Drömresa | 18. Färger | 19. Närbild | 20. Doft | 21. Hobby | 22. Stilleben | 23. Ta tillvara på... | 24. Landskap | 25. Min stil | 26. Det käraste jag har | 27. Soffbild | 28. Hösttankar | 29. Jag | 30. Familj | 31. Glädje
mammaTEA

Vilken underbar stol!

Svar: visst är den, loves it alltså!
Augustifamiljen

maria

snyggt!

Svar: tackar :)
Augustifamiljen

maria

snyggt!

Sandra på Ön

Den där stolen är verkligen en av mina favoriter. Funderar på att göra liknande med ett underrede på ett bord. Vet du vilken färg du använde?

Svar: Menar du kulören eller färgen? Jag använde iaf Alcros vattenbaserade grundfärg för snickerier, kulören hette 5 Mentol. Däremot halverade jag receptet så den blev mindre skarp än det som är på provbladet.
Augustifamiljen

Desirée

Måste få säga hur roligt det är och hur glad jag blev av att hitta din blogg! Av en slump tryckte jag upp ett inlägg där Piteå stod med, bor själv här :-) Inser snabbt att jag älskar din inledningstil och den är exakt som den jag försöker ha.. men aldrig får till. Men jag tröstar mig med det som du skrivit tidigare, med lite erfarenhet så löser det sig säkert efter några år :-P Något som också var väldigt kul när jag tittar på dina bilder, var att många saker är likadana som jag har. Allt från spegeln, nessesär, prickiga jackan i hallen osv. Jag blev som inte längre förvånad när jag såg någon sak på nästan varje bild :-P

Ja, det jag ville komma till var att jag tyckte att det var ett himla roligt sammanträffande! :-) sen när jag läste vilket hus ni flyttat till, jag går alltid förbi där när jag går in till stan. Jag har faktiskt nämnt till sambon, här har någon ny flyttat in, jäklar vilken snygg inredningsstil. Så än en gång så himla roligt att få följa dina kreativa idéer!

Ha det så bra! :-) kramar D

Svar: Hej Desirée och välkommen! Va roligt att du har hittat hit och vad roligt att läsa om alla sammanträffanden, låter ju helt galet ju :)
Ja den här stilen trivs jag med, den känns verkligen som jag. Men så har vi ju turen att bo i ett hus där det var lätt att inreda också, annat är det ju om man bor i en 90-talslägenhet med betongväggar och glasfiberväv liksom. Urk ;)

Hur gammal är du? Känner inte igen dig på bilderna iaf, men så har jag ju inte bott här på ett tag heller (och är säkert rätt mycket äldre..hehe)

Kram tillbaks :)
Augustifamiljen

Desirée

Haha, tack. Sant att det har lite med hur huset ser ut. Jag bor i en 50-tals villa tror att det är typ ett sånt karl-albins hus. Om det finns något som heter så :P Få väggytor tycker jag. Drömmer så mycket om att ha resurser till att inreda exakt som jag vill ha det. Studerar just nu...
Såg vad du skrev om skrivbordet, att du väntade tills du hittade det perfekta. Jag brukar ofta köpa något mellanbra i hopp om att jag ska vara nöjd, och det blir man ju inte...

Jag är 25 år, tror inte att vi setts tidigare. Det är om vi mötts på loppisarna i badhusparken :) Jag brukar oftast stå och sälja tsm med min syster.

Men tack iaf för att jag får lite motivation och inspiration av dig!
Ha det så bra :)


Svar: Jaha, vad trevligt för loppisar brukar jag ju hänga på som du kanske har märkt ;)
Nä då är du lite yngre än mig, man har så dålig koll på alla som är yngre än 84or typ. Ja det där med att hitta perfekta grejer är en snits i sig. Jag har alltid också köpt "tillsvidareprylar" och sen ångrat mig, för oftast har den där perfekta saken dykt upp ganska fort efteråt och då står man där och ångrar sig men kan ändå inte köpa den man vill ha för att det känns "onödigt". Som om ett übervackert bord eller stol nånsin kan bli onödig liksom!

Om du studerar så är ju loppisar perfekt. Jag har faktiskt inrett hela vårt hus med istort sett loppisgrejer. Mycket billigt och fint, för att inte nämna personligt. Tradera är ju en guldgruva också :)

Kram!
Augustifamiljen