24 - landskap.

 
Höga kusten är ett sånt landskap som alltid har fascinerat mig. Vi har åkt igenom det åtskilliga gånger, men aldrig har man riktigt tagit sig tid till att stanna och utforska (annat än när jag var barn, så det räknas inte). Det man ser från E4:an är nämligen otroligt mäktigt, men som med allt annat är det förmodligen bara en bråkdel.
 
Eller som herr Afzelius sjöng en gång i tiden:
 
Jag har kuskat genom landet hundra gånger upp och ner
snart har jag sett varenda mätbar fläck sv Sverige
Höga kusten gör mej lyrisk, Oviksfjällen gör mej stum
Och Indalsälven gör mej gråtmild in i märgen
Det är ett härligt land vi bor i!
Det är kargt och det är vilt
Och understundom är det vackert som en dröm
Men jag har aldrig sett nå't vackrare än du, min älskade.
 
1. Dagens... | 2. Gammal och ung | 3. Porträtt | 4. Djur | 5. Något jag fått eller ärvt | 6. Min favoritplats | 7. En hörna av trädgården... | 8. DIY | 9. Frukost | 10. Favorit i garderoben | 11. Entré | 12. Längs vägen... | 13. Mitt kök | 14. Livsviktigt | 15. Detaljer | 16. Från ovan | 17. Drömresa | 18. Färger | 19. Närbild | 20. Doft | 21. Hobby | 22. Stilleben | 23. Ta tillvara på... | 24. Landskap | 25. Min stil | 26. Det käraste jag har | 27. Soffbild | 28. Hösttankar | 29. Jag | 30. Familj | 31. Glädje
Emelie

Jag kan bara hålla med, det är så fint att åka där! Är också väldigt sugen på att utforska höga kusten mer än genom bilfönstret :)

Svar: Eller hur! Vet att det finns massor av underbara klippor och sånt när vi seglade där när jag var mindre, men just att göra det som vuxen också vore ju ännu roligare :)
Augustifamiljen

Linda

Det är faktiskt något av en liten "sverigedröm" för mig att åka just dit. Man har jubara hört att det är så vackert! Vi som bor så långt bort väntar nog några år tills grabbarna har vuxit till sig och tycker att det där med att åka bil är det bästa som finns, eller så får man väl ta en tripp när vi är pensionärer ;-)

Svar: Ja dom kanske behöver vara lite större för att uppskatta en sån resa.. Jag rekommenderar dock en tur på havet utanför där också i så fall. Väldigt mäktigt om jag minns rätt :) Och Skuleberget såklart. Det får ni inte missa! Själv har jag aldrig varit upp... än.
Augustifamiljen

Mamma M

Åh, jag åkte förbi under där bron bara häromdagen. Otroligt vackert! Har inte bott här särskilt länge, men kan verkligen rekommendera ett besök:)

Svar: Jo jag kan tänka mig det. Tycker också att hela området är såå vackert! Seglade med mina föräldrar och deras vänner som bor i Ullånger när jag var barn, och det var helt underbart :) Däremot har jag aldrig varit upp i Skuleberget, men det finns med på min "bucket list" iaf!
Augustifamiljen