27 - soffbild.

Sitter i soffan och försöker få till lite me-time med datorn medans sonen sover i vagnen och dottern sover på övervåningen. Går väl sådär om jag ska va helt ärlig. Sonen verkar inte riktigt komma till ro för stunden utan spottar ut tutten och knorrar sig och jag har ett begynnande ryggskott på gång, så jag försöker att inte belasta ryggen mer än nödvändigt. Vilket är lite svårt när man ammar dock.
 
Dagen i övrigt har faktiskt inte gått så bra heller. Det har spöregnat hela förmiddan och även om vi gick ut en liten stund blir man ändå så rastlös. Därför är den här stunden när båda sover helt ovärderlig för mig. Att få ett litet andningshål typ. Lilli verkar dessutom ha vaknat på helt fel sida och har varit riktigt jäklig mot sin lillebror några gånger. Klöst honom i huvudet, dragit i benen och klappar honom hårt i magen och sånt samtidigt som man försöker förklara att hon inte får göra så för att han får ont. Och eftersom det är någon urcell som tar över när han börjar skrika blockeras den där pedagogiska sidan hos en totalt, och ut kommer en bannande ramsa i ett höga C-liknande läte liksom.
 
Som om dom har en radar inbyggd händer alltid sånt här när man själv inte är på topp alltså.
 
 
Elin

Åh, jag känner igen mig.
Känner ibland att jag "ryat" allt för mycket åt min sambos barn. Får dåligt samvete eftersom det är hormonerna och inte jag som agerar så. Skickar en hel bunt energi och styrkekramar till dig !

Svar: Förstår det, måste kännas jättekonstigt att bli arg på någon annans barn också. Tack för styrkekramar, skickar några tillbaks till dig också då ;)
Augustifamiljen

Melanie

sådär är det för oss alla ibland, spec när man har två barn och dom inte synkar. det är inte lätt jämt.

Svar: Nä verkligen inte, så det är tur att det bara är kanske en av tjugo (eller nåt sånt) som blir såhär :)
Augustifamiljen

Lotta

Testa att ligga ner och amma. Gör de med min son på 3 månader och de är super. Belastar inte ryggen ett dugg, blir ist en mysig stund tillsammans.
Lycka till!

Svar: Brukar faktiskt göra det på nätterna, tycker också det är super. Just på dagarna när det andra lilla yrvädret är i farten är det tyvärr lite svårt att ligga och amma, då hon gärna kommer och drar i lillebrorsan ;)
Augustifamiljen