05 - något jag fått eller ärvt.

 
Dom här stora tékopparna har jag både fått och ärvt av min mamma. Har ingen aning om vart hon har fått dom ifrån, men jag vet att de är portugisiska och att jag har sett och älskat dom så länge jag kan minnas. Efter att ha tjatat väldigt länge fick jag tillslut dom i 23års-present, samma helg som jag flyttade ner till Växjö. Sedan dess har de gladeligen prytt mina hyllor, och - once in a while - plockar jag fram en av dom och använder när jag smuttar på mitt té. Tror tillochmed att jag ska göra det nu ikväll, när jag ändå talar om trollen liksom.
 
1. Dagens... | 2. Gammal och ung | 3. Porträtt | 4. Djur | 5. Något jag fått eller ärvt | 6. Min favoritplats | 7. En hörna av trädgården... | 8. DIY | 9. Frukost | 10. Favorit i garderoben | 11. Entré | 12. Längs vägen... | 13. Mitt kök | 14. Livsviktigt | 15. Detaljer | 16. Från ovan | 17. Drömresa | 18. Färger | 19. Närbild | 20. Doft | 21. Hobby | 22. Stilleben | 23. Ta tillvara på... | 24. Landskap | 25. Min stil | 26. Det käraste jag har | 27. Soffbild | 28. Hösttankar | 29. Jag | 30. Familj | 31. Glädje |
Sandra på Ön

De är verkligen superfina. Förstår att du gillar dem.

Svar: mm, gillar färgerna så mycket :)
Augustifamiljen

Spanienfrugan

Vad vackra! Ser ut att vara en bra storlek med på dem.

Svar: Jo dom är rätt stora, blir nästan less när man druckit halva ;)
Augustifamiljen