photo a day - in your bag.

Fotoutmaningen fortsätter och idag är temat alltså In your bag. Då jag normalt knappt använder väska längre (är nämligen en sån där obotlig optimist som hellre pumpar jackfickorna fulla med tuttar, mobil, plånbok, läppglans, våtservett, kanske en banan och annat användbart, enbart för att slippa bära en extra sak på axeln), och är fast övertygad om att det blir lättare/enklare att bara "ta det viktigaste" direkt i fickorna, så får ni istället se väskan som kommer få följa med till BB när det beger sig.

Den är ju inte på långa vägar packad ännu, men några saker har jag i alla fall börjat fundera på. Pyjamas och ett par bodys i storlek 50 (sjukt smått btw) ska såklart få följa med, samt den nya fina mössan från Duns. Till mig själv måste jag ha försvarets hudsalva, frukt (apelsin), juice och min tunna underbara tunika med mig. Mobil, kamera och necessär är också givet, samt ett par sköna flipfloppare och mjukisbyxor till korridorvandringarna. Landstingets vita särk i all ära (inget fel med det) men jag tar hellre mina egna fräscht doftande kläder istället. Om jag har möjlighet. Sen kommer nog choklad få följa med. Hemskt gärna krossad sådan i ett vaniljglasspaket av märket GB, men det blir förmodligen rätt svårt att lösa - logistiskt sett alltså.

Annat bra-att-ha:igt annars är kanske en god bok, en amnings-BH och ett glatt humör, vad vet jag? Minns faktiskt inte riktigt. Det jag däremot minns från förra gången var att jag hade packat med mig alldeles för mycket i vanlig ordning, så den här gången ska jag åtminstone försöka hålla det lättare - hvis det är möjligt. Och om 24 dagar (men mest troligt mer) får vi ju se. Härligt!



Andra som också gör utmaningen:
Dessi, Skattkistan, Vardagspusslandet-Linda, Hanna, Malin, Oprofessionell, Jonas, Emilia, Hemma hos Linda, Chula, Erika, Himmelsblåaögon-Linda, Johanna 1, Eva, Maria, Linn, Mamman pysslar och Johanna 2. Någon mer som vill vara med? Säg till så lägger jag till er i länklistan!

Mina andra bidrag hittar du här:
1. You, 2. Breakfast, 3. Something you adore, 4. Letterbox, 5. Something you wore, 6. Makes you smile, 7. Favourite, 8. Your sky, 9. Daily routine, 10. Childhood, 11. Where you sleep, 12. Close-up, 13. In your bag, 14. Something you're reading, 15. Happiness, 16. Morning, 17. Water, 18. Something you bought, 19. Sweet, 20. Someone you love, 21. Reflection, 22. Your shoes, 23. Something old, 24. Guilty pleasure, 25. Something you made, 26. Colour, 27. Lunch, 28. Light, 29. Inside your fridge, 30. Nature, 31. You - Again.
Jennie

Superfin den där randiga tunikan! Har faktiskt packat klart (så gott som) BB-väskan nu, men vad jag egentligen vill ha med har jag inte den blekaste om :) Får nog ladda upp med någon choklad och liknande också o inte bara dextrosolen som jag köpte enligt rekommendation :) Vilken fin mössa förresten, köpt uppe i Norrlandet eller online? Kram!

Min plats i solen

Åh, vad söt den är den där lilla mössan! Jag hade en liknande då jag var liten (jepp, 70-talet är helt klart modernt igen). :)



Vad imponerad jag blir över hur organiserad och välpackad din BB-väska är. Jag minns när min äldsta dotter föddes - 3 veckor för tidigt och ingen BB-väska packad ännu (jag var ju förstagångsföderska och alla talade om att jag skulle räkna kallt med att gå över tiden) och jag fick slänga ner något i farten. Minns inte ens vad. ;) Men det gick ju bra iallafall och jag och de vita kläderna var ett under ett par dagar där. :)



Sköt om dig!



Kram Lotta

Jannie

Asså...

Jag fattar inte hur du lyckas kvinna??

Här tar du lite bilder på din väska o dyl o bilderna ser så fina ut.Hade jag gjort samma sak så hade det sett för jäkla roligt ut.

Så ja vännen.Där är förklaringen till att jag inte är med på denna"utmaningen".Den är för er foto-ess!

Inte för oss wanna-bes...(säkert felstavat oxå)



Puss på dig o ha en fantastisk dag

Malin

Hej! skulle bli superglad om du ville kolla in min nya design på bloggen och kommentera vad du tycker om den :) KRAM



Ps älskar din blogg!

helena k

vill bara tipsa dig om RYGGSÄCK! jag fick en fjällräven kånken i julklapp förra julen och jag älskar den! har den alltid, vid alla tillfällen. skön att bära och rymmer det mesta :)