Johans trettioårsskiva.

I lördags firade vi alltså älsklingen med dunder och brak.
 
Hans föräldrar och ena bror hade kört upp från Småland under fredagen och överraskade honom ordentligt. Naturligtvis noga planerat ända sen vi var där i juni! Barnen blev också förvånade när de kom men såklart överlyckliga av att få mysa med farmor och farfar och Martin lite till i sommar.
 
Festen blev också hur lyckad som helst.
 
Allt förberedande och planerande förra veckan  föll väl ut, och kvällen till ära höll sig dessutom vädret på vår sida. Saknar dock de varma och ljumma julikvällarna men sålänge det är sol får man väl ändå vara nöjd.
 
Småbuset hade fullt upp. Grannbarn, vänners barn och alla kusinerna förvandlade gården till ett mindre dagis..
 
Födelsedagsbarnet fokuserar..
 
Kärlek kärlek och åter kärlek.
 
Är så himla glad och tacksam för alla som ville komma och förgylla Johans trettioårsdag. Tusen tack till er alla för en superlyckad kväll ♥
 
Till välkomstkäk hade jag gjort melon & fetaostspett samt bresaolarullar och till huvudrätt blev det lite blandat gott. Bland annat den makalöst goda västerbottenspajen med kantareller vi brukar göra, grillad kyckling, fläskfilé, hemmagjord potatissallad, coleslaw, tzatsiki och så gjorde jag en melonsalsa som blev en riktigt god kick till köttet.
 
Efterrätten bestod av lottatårta, den här galet goda morotskakan, chokladrutor med mandel (mina har dock lite mer kakao och vaniljsocker i, och så skippar jag alltid hasselnötterna pga allergiker), hallongrottor och kolakakor med ingefära.
 
Buffé av bästa sort med andra ord. (klicka på länkarna för recept.)
 
Ett tips är att frysa in bresaolan några dygn innan tillagning så även gravida kan njuta. Skyltarna gjorde jag i Indesign, skrev ut på lite hårdare papper och tejpade fast ett halvt grillspett på baksidan.
Enkelt och tydligt!
 
Nu ska jag gå igenom en himla massa bilder från en gravidfotografering jag gjorde igår kväll. Det blir lite extra intressant att fota en höggravid när man själv är höggravid får jag säga.
 
Bökigt och knixigt för båda, men jag tror vi fick till det i alla fall :)
 
 
 
Ninni

Oo så fint! Låter som en perfekt dag. O du, melonsalsa? Vad är det för spännande?!

Svar: Den var jättegod och väldigt enkel att göra, riktigt saftig och lyfte köttet ordentligt som sagt. Tillagas med fördel kvällen innan eller på morgonen så smakerna får sätta sig :)
Zandra Claeson

anna

Å vad mkt gott :) Ser ut att ha blivit en riktigt lyckad dag och grattis till din man

Svar: Alltid svårt att få med allt i bilder, men ja.. det var en riktigt fin dag :)
Zandra Claeson

Mammatea

Så mysigt det ser ut och grattis till 30-åringen.

Svar: Tack så mycket :)
Zandra Claeson