Fotoutmaning | FEMTE MAJ | Sovrum

Missade gårdagens ett-plagg-tema här i bloggen med flit. Behövde en datorfri dag. Och det är väl lite så det kommer vara. Ibland orkar man och ibland är det skönt att inte göra nåt alls. På Instagram däremot, tänkte jag försöka göra utmaningen varje dag, där är det så tillgängligt på nåt vis. @augustifamiljen heter jag där, förstås..
 
Men idag är jag med. På temat "sovrum" dessutom, och eftersom ni vet hur barnens rum ser ut tänkte jag visa vårt. Där är fortfarande ingenting gjort, men vissa planer börjar ta mer eller mindre form i alla fall. Får se om vi kan renovera det i sommar kanske.
 
 
Tapeten är egentligen ganska söt (och i grymt fint skick) men tyvärr är det en sån där som jag hittar ansikten överallt i. På långt håll hittar man både Jesus eller en Cowboyliknande figur med skägg, vi ser lammungar/apor och gapande katter, så helst skulle jag vilja måla över den nu på en gång.
 
 
Under den tjusiga plastmattan ligger det mer plankgolv, så tanken är att ta fram det och måla det likadant som i barnens rum. Tar vi hallen utanför också blir hela övervåningen enhetlig med likadant golv överallt.
 
 
På den här väggen ska vi ta upp garderoberna och göra en stor istället och i det vänstra hörnet kommer murstocken att tas fram. Och eftersom huset är handikappanpassat så är dörröppningen väldigt stor (dom breddade hålet för ett antal år sedan och tog bort dörren) och här skulle jag gärna sätta in skjutdörrar eller nåt som minskar ner rummet lite. Känns ju även lite mer ombonat att kunna stänga om sig då och då.
 
 
Annars är det ett himla trevligt rum. Kvällsljuset är magiskt och det är så pass stort att man med lätthet kan dela in det i lite olika ytor. Bakom sängen har vi även ett kallförråd där vi ska sätta upp nya och bättre hyllor. Kan ju bli ett perfekt ställe för exempelvis... skor. Kanske. Eller vad tror ni ;)
 
 
1. Snapshots | 2. Liten | 3. Hjärta | 4. Ett plagg | 5. Sovrum | 6. Ett tips! | 7. Drömmar | 8. Nära | 9. Om jag vore en färg | 10. Lunch | 11. Mina blogg-tips! | 12. Som liten | 13. Kvällen | 14. Rofyllt | 15. Kök | 16. Pasteller | 17. Min kära vän | 18. Morgonljus | 19. Minns | 20. Nära hjärtat | 21. Under mina fotsulor | 22. Familjen | 23. Från min soffa | 24. I blom | 25. På min tallrik | 26. När ingen ser | 27. Porslin | 28. Förälskelse | 29. Ballong | 30. I framtiden | 31. Här är jag! |
 
boosse

ÄLSKAR tapeten, trots möjliga jesusansikten :) Nu har ett stort och rymligt rum, härligt!

Hur har det gått för Lilli att sova själv?

Svar: Oj, just ja. Glömde ju berätta!! Det gick skitbra, jag sa åt henne lite innan bara att hon skulle sova själv för att mamma behövde städa (eller nåt sånt) så det va inga problem. Vi kör med det varje gång nu och man hör hur hon ligger och pratar lite med sig själv och sen är det tyst. Himla skönt :) Ja, haha.. jösses alltså. Nu ikväll hittade jag en tvättbjörn också!!
Zandra Claeson

rebeckasstories.blogg.se

helt UNDERBART JU!

Petra/Popetotrora

För att vara ett sovrum där inget är gjort ser det grymt fint ut! Men har ni massa planer så genomför dom. Illa kvickt! Jag är så glad, så glad över vårt fixade sovrum och kan inte fatta att vi inte tog tag i det tidigare. :)

Ha en fin söndagskväll!

Svar: Ofta är det just så. Att man väntar så länge att man knappt står ut, för ofta är det ju inga större ingrepp att göra. Om man inte ska flytta väggar och byta fönster och sånt. Erat blev ju bara såå bra, tokfin den gråa tapeten ju :)
Zandra Claeson

Mammatea

Fint. Gillar tapeten men förstår om ni vill byta ;)

Svar: hehe ja, jag väntar bara på att Lilli ska börja se ansikten i den också. Skrämma henne för livet typ ;)
Zandra Claeson

erikasblogg.se

Jag dööögillar tapeten!! Men förstår vad du menar med ansiktena, haha. Tycker sovrummet är jättefint för att vara ogjort men ser fram emot att se resultatet senare i sommar :) Kram kram fina!

Svar: Det är faktiskt i superfint skick, så vi behöver ju inte ha bråttom egentligen. Men som sagt.. ansiktena got to go! Hur söt tapeten än är alltså :)
Zandra Claeson

Linda

En sådan där livlig tapet tycker jag är fint att ha som fondvägg eller någon annan detalj, inte i ett helt rum kanske, så jag tycker att ni gör rätt i att fundera på att hitta på något annat ;-)
Plastgolv!? Vem var det som kom på den uppfinningen, haha!

Svar: Åtminstone plastgolv ála sent åttio/tidigt nittiotal. Urk!! Kan vara den fulaste inredningsperioden alltså :)
Zandra Claeson

jenny - mammaliv i nashville

Precis på pricken den där tapeten hade vi i vårt gamla hus då jag växte upp. Hittade världens äckligaste ansikten i den, precis som du säger! Lustigt.

Svar: Nämen stackare, och när du var barn och allt. Förstår om den sätter spår, haha. Igår hittade jag en ny; en tvättbjörn.. creepy som sagt.
Zandra Claeson

Tess

Åh, så fint det ser ut! :) Kram

Svar: Tack så mycket :)
Zandra Claeson

Boosse

Haha jesus och tvättbjörnar! Den tapeten kan ni ju inte riva dän :)

Härligt att det gick så bra med Lilli! Just nu tar det 1.5-2 timmar att söva M och jag får sitta där bredvid henne hela tiden. Pallar verkligen inte det, får ont och framförallt tröttsamt! Går ju inte alls när bebisen kommmer.

Svar: haha, nä egentligen. Görs inga såna idag!
Trist att höra om sömnen, förstår att det känns frustrerande. Sover hon middag fortfarande? Sover Lilli en stund på dagen (blir oftast runt 3-4 om hon somnar) så är det omöjligt att få i säng henne innan nio typ. Sover hon inte middag går det jättefort och oftast sover hon innan halv åtta.
Zandra Claeson

frupastell

Åh jag gillar den där spegeln över byrån :)

Svar: ja visst är den söt. Satt i badrummet när vi flyttade in, hade tänkt slänga/sälja den men ångrade mig när jag fick upp den nån annanstans :)
Zandra Claeson

Boosse

Sover hon inte middag går det snabbare men ör hon på förskolan behöver hon sova. Har tänkt att pröva nästa vecka med att hon får vara vaken där för jag orkar verkligen inte mer.

Svar: Ah, ja det är klart. Kommer nog bli så när Lilli börjar förskolan i augusti också skulle jag tro. Du kan väl be om att hon inte får sova så länge, en timme max, så kanske det löser sig..
Håll mig underrättad, jag håller tummarna för förändring snart :)
Zandra Claeson