Lite före och efter.

Vem älskar inte före och efter-bilder?
 
Jag gör det i alla fall, speciellt när det handlar om mitt eget hus. Ibland är det svårt att ta in hur stor skillnad lite färg och ett nytt golv kan göra för ett rum...
 
Kolla här, sovrummet före:
 
Gammal plastmatta, tapet från 80-talet (rätt behagliga färger dock) och en megastor handikappanpassad dörröppning - vilket är lika med en stor sal där alla leksaker hamnar.
 
Efter borttagning av plastmatta och underliggande masonit fick vi fram plankgolvet som Johan sen slipade av - här kan ni läsa om golvslipning - och sedan betsade jag golvet med Jotuns nya bets Pure Nature och avslutade med tre lager helmatt vattenbaserad lack från Jotun Trestjerner. (Mer om det i ett annat inlägg.)
 
Väggen mot hallen byggdes igen och så satte vi in en dörr från Dooria. Tre av väggarna målades i kulören Monsun från Alcro och garderobsväggen blev vit. Taket, alla lister och sånt målades också vitt och på två av väggarna kommer vi inte sätta några golvlister. Älskar den där lite ruffiga känslan som avsaknaden av listerna gör.
 
Nu har vi i och för sig inte hunnit spika de andra listerna som ska dit än, men jag blev helt enkelt lite för ivrig att visa er!
 
Stig på...
 
Påslakan Ellos | väckarklocka Åhléns | matta House Doctor | skrivbordslampa Nordlux | bastkorg HM Home | randig tvättkorg House Doctor
 
Letar fortfarande efter den perfekta sänggaveln, en taklampa, sänglampor och nåt bord här eller där och såklart mer detaljer - men än så länge är jag så galet nöjd.
 
Framförallt att vi äntligen har ett eget rum.
 
Det. Fullkomligen älskar jag.
 
 
 
karikulla

Supersnyggt juh!!! Vilken skillnad... Bra jobbat! Och skönt att hinna klart innan bebbi tittar ut... Det är nära nu!

Kram Karin.

Svar: Verkligen skönt, även om de förbaskade listerna alltid blir kvar till sist :) Kram!!
Zandra Claeson

Anonym

Men vilken skillnad! Jättemysig färg på väggarna blev det å :)

Svar: Tack!! Ja den är riktigt behaglig :)
Zandra Claeson

anna

wow, vart jätte fint :)

Svar: Tack :)
Zandra Claeson

Mammatea

Otroligt fint! Gillas starkt.

Svar: Tack, vad roligt att höra <3
Zandra Claeson

erikasblogg.se

Superfint! Jag älskar med före- och efterbilder. Du är så galet bra på detta med inredning Zandra och får mer än gärna komma hit och hjälpa mig, hih. Kram!!

Svar: Men du då! Du behöver ingen hjälp Erika, ni gör ju så himla fint själva :) Kram!!
Zandra Claeson

Iz

Jättefint, Superkul med före och efter. Har själv köpt hus så ska snart också påbörja renovering =)

Svar: Åh spännande! Dokumentera mycket med kameran är mitt tips, det blir aldrig tråkigt att gå tillbaka och titta :)
Zandra Claeson

Neapocalypse - ・゚♥ ✞ - alternativ blogg & hästblogg ♥

Det hade varit jättecoolt om du bara hade målat på väggen bakom typ som på bilden så att det ser ut som en sänggavel men inte är något :)

Svar: Ja jag kanske får göra det tillslut, om jag inte hittar "den rätta" ;)
Zandra Claeson

Moa - hobbyfotograf

Galet snygg det blev efter! Vilken skillnad!

Josephine

Det blev jätte fint!! :)

Ellinor

Superfint!!

Maria

Wow! Vilken otrolig skillnad. Supersnyggt! :)

Anna

wow verkligen wow vad snyggt det blev :)

Blondie

Helt galet vad snyggt det blev! Så ljust :)

johanna -flyttar till London i höst

Men så snyggt!! älskar väggfärgen! :)

Svar: Visst är den ljuvlig :)
Zandra Claeson

Daniela

Åååh så fint! Ser verkligen sååå mysigt ut. I vårt sovrum har jag mestadels kört på vitt och tänkt ha mjuka accentfärger, typ rosa och/eller beige, men får nog fixa möbler först :D

Svar: Ja det brukar vara lättare om man utgår från någon favoritgrej, då passar det mesta ihop sen :)
Zandra Claeson

Linnéa

Wow! Nu blev jag jätteinspirerad att inreda själv :D

Svar: Vad kul, lycka till :D
Zandra Claeson

Matildesign

Vad fint det blev! Gillar verkligen färgen på väggarna och att sänggaveln är ditmålad. :)

Svar: hehe, får väl se om jag gör nåt permanent av sänggaveln. Testade bara i redigeringsprogrammet med en fejkvariant :)
Zandra Claeson

G I N A ~

Så fint det blev! :) Fast jag älskade den förra tapetern ni hade ;)

Svar: ja den var rätt mysig, men ganska hårt åtgången tyvärr :)
Zandra Claeson

Pauline Grindvall

Så fint! Väldigt fräscht med så ljusa golv!

Ida

Herreguuuud vad fint! Ni har verkligen fått till det med mixen av färger!

Emma bink

Men så himla fint! Älskar när man väljer bort teve i sovrum och satsar på bokhylla,det höjer mysfaktorn!

Svar: Oj, ja tanken på TV i sovrummet har faktiskt inte ens slagit mig. Vi har nog med romansdödare i sängen nu ;)
Zandra Claeson

ɑ n n i k ɑ

Så fint :)

Stickan!

Åh, så snyggt ni har fått det :-) Kanon snyggt!

Svar: Tack, jag är himla nöjd :)
Zandra Claeson

my

Riktigt fint :D

Julia

Jättefräscht! Väldigt fin blå ton på väggarna :=

Svar: Tack :)
Zandra Claeson

Sabina

Jäklar vilken skillnad det blev riktigt snyggt :)

Prietha

Oj vilken skillnad! Supermysig färg på väggarna och sängen är så himla fin!

Hanna - Träning och min vardag som trebarnsmamma

Vad fint det blev!

Andrea iB ~Fotografering. Vardag. Drömmar. ~

Guuuud så fint! Drömrummet <3

Våra gula, fula väggar i sovrummet skulle också behöva lite ny färg :)

Svar: Tack så hjärtligt!! Då är det bara att sätta igång :)
Zandra Claeson

Anna

Gud så fint det blev! Bra jobbat!

Dessi

Så himla snyggt, var har du hittat det lilla runda sängbordet?

Svar: Detta hittade jag på Rusta av alla ställen. Ellos har också ett nästan likadant!
Zandra Claeson

MAYAS VÄRLD - livsstil & mode

Men hjälp vilken förvandling! Resultatet blev helt galet fint!

Svar: Tack fina du :)
Zandra Claeson

SSANNAALICIA

Det blev väldigt fräscht, ljust och fint! ^^

Ellen

Super snyggt! Vart är sängborden i från? Är på jakt efter nya och dina var jättefina!

Svar: Tack :) Det vita är från Rusta och det andra är ett orientaliskt brickbord jag hittat på Tradera!
Zandra Claeson

Faye

wow! vilken skillnad! Hoppas även mina bilder kan inspirera lika mycket som dina! Kram

Svar: Tack, det gör dom med all säkerhet :)
Zandra Claeson

Johanna

Åh, vad

Johanna

Åh, vad fint det blev!

Mohammedi's | Art, model & designer

fint

JUNITJEJ

Så fint det blev!

Otilia

Guuuud så snyggt! Vilken härligt färg på väggarna :)

Felicia - Konstverk och mammaliv.

Jättefint! :)

Matilda Wetterlöv

Så galet snyggt det blev! Älskar färgen på väggarna, så fräscht och stilrent. :)

Clara Edvinsson

Wow vad vackert!!

moa

Som ett helt annat rum!!

Linnea

Riktigt fint! :)

Sofie

Wow! Ni har gjort kalasfint! Ser ut som ett helt annat rum! :D

Lisa

Så otroligt vackert! Älskar den gröna färgen :)

Decordax

Härligt med före och efter bilder. Det borde man alltid ta när man renoverar. Mycket stiligt.

Svar: Ja det är jag supernoga med. Man glömmer ju så lätt!
Zandra Claeson

Elin

Åh, jag dör lite! Verkligen hur fint som helst.

thess

Blev ju superfint!:)

Moa

Vad fint det blev :)

Anette

Vilken skillnad! Verkligen superfint :)

hos familjen vanlig

Vilket härligt och stort rum! Och fina färger som känns rofyllda. Ett toppenrum helt enkelt!

Svar: Tack fina ❤️ Jo vi är också himla nöjda, känns vuxet och harmoniskt..
Zandra Claeson

Ullis

Wow så snyggt. Det ser verkligen enormt inbjudande ut. Hoppas allt är bra med dig och magen. Kram

Svar: Tack Ullis, känns super i rummet nu! Kram kram
Zandra Claeson