Vecka 40

En procent. Det är så länge det är kvar nu, om man ska vara nogräknad. På måndag är jag färdigbakad och redo för att föda, men känner jag min kropp rätt så lär det nog dröja lite mer än så.
 
Och ska jag vara ärlig känns det helt okej den här gången. På riktigt.
 
Jag mår jättebra, känner mig inte alls sådär trött och less som de andra gångerna och hade det inte varit för de andra minimänniskorna här i huset hade jag sovit hur gott som helst på nätterna.
 
På tisdag är det barnmorskebesök igen så kanske har hon andra besked om hur det ligger till, annars kommer bebisen när den kommer helt enkelt. Och oavsett när hen tittar ut, ska det bli riktigt riktigt mysigt att gå in i bebisbubblan igen. Första mötet och att snusa på bebishud tills man nästan storknar. Och det här med att inte kunna lyfta blicken från det fantastiska man har skapat.
 
Det kan jag längta ihjäl mig efter.
 
Vecka 39+5.
gravid, vecka 40, bebis, gravid med trean
Therese

Lycka till! Ett mirakel varje gång :)

Svar: Det är det med sanning :)
Zandra Claeson

Frida

Åh så fin du är :) kul att hitta hit :)

Svar: Åh tack, vad roligt att höra. Du är välkommen :)
Zandra Claeson

Karro och King :)

Åh bebismage, så mysigt så mysigt :) Jättefin är du :)

Svar: Tack söta :)
Zandra Claeson

Karin

Åh vad spännande, stort lycka till! Själv har jag 14 dagar till BF, mitt första barn, och jag kan verkligen inte ta in helt och hållet vad som är på väg att hända. Det känns som att jag ska leva med den här stora magen och de små hårda fötterna som trampar runt under huden för alltid...?

Svar: Hihi, kan tänka mig det! Så känns det faktiskt för mig också fastän det är mitt tredje barn. Lycka till själv när det drar igång :)
Zandra Claeson

Linda

Åh vad härligt det låter! Tack för boosten om den härliga period som väntar! För jag befinner mig i 41+2 och tyvärr så är översidan mycket jobbigare denna gång än förra, lite psykiskt men framförallt fysiskt med förvärkar osv.

Svar: Det tyckte jag också när jag väntade andra barnet. Det gick bra de första dagarna efter bf men när det närmade sig en vecka och mer därtill började man sakta med säkert bryta ihop. Hade också mycket förvärkar och visste tillslut inte vad som var vad. Tretton dagar över kom han iaf, snabbt och enkelt. Och det var ju skönt det! Så hang in there, bebisen kommer snart :)
Zandra Claeson

Jennie

Åh Zandra! Så spännande och galet. Jag kommer så väl ihåg när vi satt där i Noahs rum hemma hos Annica efter nyår (var det va?) och pratade om det där med att skaffa en till... Och nu ska du snart få din tredje och min andra är på god väg :). Himla häftigt du! Hoppas vi får träffa er här nere i syd snart igen. Stor kram & galet mycket lycka till när dagen då trean kommer till världen kommer.

Emmelie, ensamstående mamma till Ebba och Hugo

Åh jag antar att det är lika magiskt tredje gången som gångrarna innan de? Hoppas också att få uppleva det någon gång i framtiden.

Ullis

Åh vilken fin mage, nästan så att man blir sugen på en till ha ha! Väntar med spänning på att krabaten ska komma ut.