Om lite av allt.

Så gick det sådär länge mellan inläggen igen. Nästan i alla fall.
 
Om kvällarna fortsätter vi dutta på med hallen och nu har vi även spacklat och grundat väggarna i hallen uppe. Häromdagen kom nya dörrar till nedervåningen så vi får hoppas att min bror (som ska hjälpa till) har en stund över i helgen så vi får upp dom. Det kommer göra hela skillnaden!
 
Och de kvällar vi inte jobbar med hallen sportas det (johan) eller sovs i soffan (jag).
 
Förra veckan var jag på inskrivning hos barnmorskan och förutom lågt järnvärde såg allt finemang ut. Datumet för beräknad nedkomst var som jag trodde 5:e september. Men eftersom de andra två kommit 17 respektive 13 dagar över tiden så räknar jag inte med några mirakel denna gång heller. Mitt eget BF blir således 20:e september. Vad tror ni om det? Realistiskt?
 
Idag ska förresten Ebbot på sin artonmånaderskontroll. Vägning och mätning. Kommer inte ihåg vad mer dom brukar kolla. Utveckling och språk kanske. Många ord kan han då inte. Han kallar fortfarande Johan för mamma, säger Ninniii om Lilli och ampa om lampa. Buss är ett bfuu-liknande ord och om bilar gör han fortfarande brum-ljud. Han har slutat säga titta men pekar alltid mot grannens hus och säger Nadja jättefint, så heter en av barnen som bor där. Han älskar att leka med sina gula små traktorer och grävmaskiner och att vara på dagis går fortfarande jättebra. Han gråter till en stund precis när jag lämnar, men det går över direkt han får syn på nåt annat skoj. Precis som han alltid gör här hemma med.
 
Igår satt jag och kollade igenom bilder till hemsidan och hittade den här som jag tog när han var ett par månader gammal. Så lik sig men ändå inte.
 
Världens finaste lillebror ♥
 
 
frupastell

Vilken färgklick han är! Så fin!

Svar: Ja, jag har som lite svårt för att han redan är så stor.. Lillplutten ♡
Zandra Claeson

OPROFESSIONELL | allmänt awesome

Åh! Jag hoppas då på att lilla nya är punktligt, då får hen nämligen dela födelsedag med Ian :)

Svar: Jamen just ja! Vore ju häftigt, även om chansen förmodligen är minimal :)
Zandra Claeson

Marie

oj men jag har totalt missat att du ska få ytterligare tillökning - Grattis! å så roligt :)

Svar: Men tack så mycket! Ja det blir spännande :)
Zandra Claeson

Mammatea

Nils var på 18 månaderskontroll i veckan han också.

Svar: Läste precis det. Kan tänka mig attdet var märkligt att inte följa med, jag har heller aldrig missat barnens bvc-tider!
Zandra Claeson

Anna

Jag tycker att du är realistisk :).Min son föddes 16 över tiden efter igångsättning och när jag blev gravid igen förväntade jag mig samma. Lillasyster var beräknad till 28/1-13 och jag satte den 13/2 som datum. Men döm om min förvåning när förlossningen startade av sig själv och hon föddes 6/2 :)

Svar: Haha oj! Så skönt! Jag hoppas det blir nåt liknande för mig, vore ju världens skräll. Man kanske tillochmed skulle satsa en slant ;)
Zandra Claeson