BB-väskan.

Idag har jag och Ebbot sysselsatt oss med att packa förlossningsväskan en stund. Det är ju trots allt vecka 37+3 nu och hen kan komma närsomhelst - även om sannorlikheten för förtidig födsel inte är särskilt stor i mitt fall..
 
Tidigare erfarenheter gör dock att jag håller den relativt light denna gång.
 
Det här åker med:
 
Pyjamas och ett ombyte till bebis, ett par blöjor, filt, mobil + laddare, kamera, nya underkläder(!), duschsaker(!), bindor, strumpor, mjuka byxor, tröja, delicatobollar, nåt drickbart och en tidning om det skulle bli en tråkig stund över.
 
Samt babyskyddet, det är rätt bra att komma ihåg!
 
Allt annat brukar lösa sig.
Det finns oftast mat och sånt att köpa i sjukhuskiosken och den som medverkar vid förlossningen tar säkert en för laget och inhandlar om det skulle krisa sig nånstans.
 
Så.
 
Nu är det bara att du kommer lilla vän.
 
 
Krillanp

Stort lycka till på dagen D ❤️

Svar: Tack detsamma :) Inga känningar än?
Zandra Claeson

Ninni - Vimsiga mamman

Delicato bollar lät smart, de tar jag i min väska då de blir dags här me :))

Svar: Haft med till alla tre, snabb energi när man behöver det! Börjar närma sig för dig också nu ser jag :)
Zandra Claeson

Eva S

Du tar bara ett ombyte till barnet? Hade med två vill jag minnas, samma med pyjamas.. Hon kräkte ned allt så fick använda det ändå😂

Svar: Mjo, jag tror det iaf.. Packat för kung och fosterland med de andra två som aldrig behövdes, men nu när du säger det så .. kanske vi tar ett extra också. Utifall att :)
Zandra Claeson

Mammatea

Tänk att det snart är dags!

Svar: Men mest troligt är det minst fyra veckor kvar ;)
Zandra Claeson

Jenny

Åh hoppas allt går bra! :D

Svar: Tack tack, samma här :)
Zandra Claeson

anna

skönt att det är klart

Svar: Ja men ändå :)
Zandra Claeson

Trees, mamma i London

Vilken söt mysig bbväska :) älskar dom där gjorda av det materialet!!

Svar: Samma här! Enkelt men ändå stylish med kviltat :)
Zandra Claeson