Hjärtligt & naturligt.

 
Måste bara visa mina nya hårvårdsprodukter som kom i veckan. Ekologiska, parabenfria och biologiskt nedbrytbara och verkligen ljuvliga att använda. Håret känns lent och glansigt och min känsliga hårbotten känns mycket lugnare efter bara ett par användningar. Och inte speciellt dyrt heller. 190kr för båda flaskorna.
 
 
Bakom produkterna ligger två systrar i Borås som liksom jag, haft problem med känslig, öm och kliande hårbotten och idén att starta sitt företag Mollis Care uppkom 2009 då de fick upp ögenon för hur mycket kosmetikaprodukter vi använder dagligen. Allt från att färga håret, använda sminkborttagning, krämer, styling, deodoranter, parfym osv. De blev förvånade över hur lite de visste om hur vissa ämnen påverkar oss både på lång och kort sikt och det fick dem att leta efter produkter som var bra, naturliga och utan skadliga ingredienser.
 
Helt i linje med vad jag själv känner!
 
Och slutprodukten blev detta hjärtliga schampo och balsam som är helt fria från parabener, silikoner, mineraloljor och hormonstörande ämnen. Håret får en naturlig glans, doftar svagt men friskt och vårdas bland annat av ekologisk rapsolja från Österlen.
 
Produkterna finns att köpa hos utvalda frisörsalonger samt via deras webshop.
 
Tycker det är inpsirerande med så driftiga tjejer att det var värt ett inlägg :)
Mathias&Rebecca

Härligt, fungerar det bra?! :) Ha en fin dag! :)

Svar: Toppenprodukter :)
Zandra Claeson

erikasblogg.se

Men åå det kanske vore nåt för mitt "amningshår" numera? Måste in på deras webshop och kika :) KRAM!

Svar: Ja precis, kände jag också. Har varvat dyra salongmärken med billiga varianter men det är först nu som hårbotten känns frisk och oöm igen :) kram!
Zandra Claeson