Gårdagens.

Jösses vilken fin dag det blev igen. Strålande sol och riktigt varmt hela dagen. Barnen badade och vi klippte gräs och planterade. Fikade ute i trädgården och oljade in trappan. Bland annat.
 
Mest nöjd är jag däremot över planteringen. Nu blir det egenodlade tomater och ljuvliga örter i sommar!
 
 
Många butiker verkar dessutom ha fattat det här med ekologiskt och KRAV-odlat och det var inga problem att hitta. För jag tänker som såhär.. att ska man ändå odla egen mat, kan den lika gärna vara ekologisk.
 
Tomatplantorna köpte jag på Granngården 3 för 99kr och örterna som också är KRAV fyndade jag på Coop för en tia styck.
 
 
Och när man ändå odlar KRAV får man inte glömma bort att även jorden ska vara ekologisk. Så blir det rätt all the way!
 
 
Lilli hjälper självklart till, hon fyllde krukor och jag satte plantor medan Ebbot mest flängde runt efter annat.
 
 
Sen att jag har totalt ogröna fingrar och aldrig har odlat nåt i hela mitt liv, typ, hoppas jag spelar mindre roll. Man måste åtminstone ge det en chans. Och tomater ska ju vara såå enkla att odla tydligen, att tillochmed jag kanske klarar av det?!
 
Stay tuned alltså. Uppföljning kommer!
 
 
Mammatea

Mysigt. Hoppas det tar sig.

Svar: Tack Tea, vi också!!
Zandra Claeson

Ellie

va mysigt! :)

Svar: verkligen :)
Zandra Claeson

Jennifer - Love and Respect

Jag gillar den här GIY-vågen (grow it yourself) som drar över bloggvärlden så här års. Det är så inspirerande :D
Själv har jag ingen trädgård än men jag planerar inför och samlar alla bra tips och finheter i en bok tills den dagen det blir min tur att få olja in trätrappor, plantera plantor och fika i trädgården. Längtar! Tills dess hänger jag runt här lite :D

Svar: Du är så välkommen så :) Det är samma här, men oftast lyckas alla så himla bra att man får lite ångest då man vet hur dålig jag är på sånt här. I år kanske jag lyckas dock ;)
Zandra Claeson

erikasblogg.se

Haha jag har med gett mig på plantering och jag har inte heller några gröna fingrar. Blir spännande att se vad som kommer upp :) Kramis!

Svar: Spännande, vi får hoppas att bådas odlingar lyckas :) kram kram
Zandra Claeson

Lantligt i Smultronbacken

Håller med och numera är inte KRAV så mycket dyrare som det var förr.

Hoppas du lyckas med dina odlingar

Kram Teres

Svar: ¨Tack så mycket, jag hoppas på underverk! Nä, faktiskt så finns det få anledningar till att INTE köpa eko längre, priset skiljer sig inte mycket alls :)
Zandra Claeson

Natalie

Så härligt det låter! :D var har du köpt krukorna? Var dom sådär härligt "nötta" som nya eller har det blivit med tiden? Det ser så fint ut! :)

Svar: Krukorna är vanliga lerkrukor från Coop eller Ica. Köpte dom förra sommaren och hade dom ute hela tiden och vips så var dom sådär fina :)
Zandra Claeson