Fotoutmaning | SJUNDE MAJ | Drömmar

Jag är en sån som alltid har drömt. Stora och små drömmar om det mesta. Dagdrömmar och mardrömmar och vanliga härliga drömmar. Och det är förmodligen nåt jag kommer fortsätta med resten av mitt liv.
 
Just nu har jag allt jag någonsin har drömt om (förutom den där jädra förmögenheten då) och önskar bara att alla i min närhet får vara friska medans mitt liv rullar på. Jag har en underbar sambo och otroligt fina barn, fantastiska vänner och familj, ett hus att bo i (om än inte drömhuset), en härlig trädgård att låta barnen slänga sina leksaker i och lite roliga projekt vid sidan av.
 
Ska jag drömma vidare däremot så har jag förhoppningsvis även hittat (eller skapat) mitt drömjobb inom en överskådlig framtid och kan kombinera arbete, familj, hem och fritid på en balanserat och sunt sätt.
 
 
Idag har vi haft femton grader varmt och strålande sol och nu man kan nästan känna hur nära sommaren är. Att den här bilden är tagen för bara en vecka sedan kan man knappt tro. Isen är nu helt borta och vattnet ser klart och inbjudande ut.
 
Och ska jag drömma smått, drömmer jag om äppelträden och körsbärsträdet som snart står i blom och att bryggan snart kan användas för en fika med familjen i kvällssolen.
 
Dröm sött. Nu väntar sängen!
 
När Annie fotograferar

Drömmar är så viktiga! Så kul att du känner på det viset :-D Underbart!

Svar: Visst är dom det, vi skulle nog stå ganska still om det inte vore för drömmar :)
Zandra Claeson

ourlittlefactory

ÅÅ älskar drömmar, de är livsviktiga för det "verkliga" livet.. vilket vackert kort!
Jag drömmer också, på dagtid, mig bort till att vara äldre, kommit en längre bit i karriären å så..
men viktigt att försöka leva i nuet.. Hur som helst, fint skrivet!/ Amanda

Svar: Tack Amanda för dina fina ord! Det är jätteviktigt att leva i nuet, men man får som sagt inte glömma bort att drömma också. Stort som smått. Om killen efter ett gulligt sms, eller om hur man egentligen skulle vilja se ut. Allt är tillåtet :)
Zandra Claeson

Koffe

För en vecka sen? Ja det var som tusan hur vädre kan skifta. Underbart med vår!

Svar: Visst är det?! Regntung valborg med isen kvar till båtfeelings liksom. Heja heja!
Zandra Claeson