Helgprojektet.

 
Att stå med hammare och skruvdragare i hand och förvandla något här hemma är bland det roligaste jag vet. I helgen har jag som bekant fått lite liv i förrådet i sovrummet med hjälp av några nya hyllor och några liter färg och det blev riktigt bra. Och superenkelt!
 
Före - oanvändbart och efterkrigsfeeling:
 
 
 
Och efter - funktionellt och vitt. Såklart.
 
 
Och som ni förstår så hade ju minsta lilla penseldrag förbättrat utrymmet väsentligt, men jag passade alltså på att göra en hel makeover. Tyckte det var dags efter 66 år med samma golv och väggfärg därinne!
 
Uppdrag slutfört. Nu kan jag gå vidare med mitt liv ;)
 
 
Golvet är målat två varv med Hagmans 1K golvfärg och väggarna med Nordsjö Inova Silkematt 7.
 Reglar och hyllplan från Byggmax och målade med Jotun Supreme Finish snickerifärg.
Matta Lagerhaus. Tvättkorg Åhléns. Plastbackar Rusta.
 
Sofia

Gud så fint det blev :-)

Fanny

Oj, vilken stor skillnad! Det blev ju riktigt, riktigt bra! :)

Emma

Skit fint!

Titta gärna in min blogg (ny) och om du är bak intreserade.

Linda N

Men hallå bruden, varför måste ni bo så långt bort när det nu när det tydligen finns en livs levande Ernst i bekantskapskretsen;). Vad duktig du är och så bra det blev! Ps tack för senast:)

Svar: Äsch, jag tycker din sambos Ernst-färdigheter börjar ta sig så snart kommer ni nog inte behöva nån hjälp utifrån ;) Och tack själva, det var riktigt riktigt trevligt!!
Zandra Claeson

Emmelie - Mamma till Ebba och Hugo

Åh va duktig du är, att du hinner med två barn?
Önskar också jag hade ett hus, och iaf hade möjligheterna att ändra om som jag själv ville.

Svar: Tack så mycket Emmelie!! Det är helt och hållet tack vare min fantastiskt underbara sambo som jag hinner så mycket. Faktiskt. I helgen är det han som hållt i spakarna och skött barnen medan jag krypit runt på knä däruppe :) Förstår att du vill ha hus, jag ångrar inte en sekund att vi köpte det här. Det är guld värt att få göra som man vill!!
Zandra Claeson

Mammatea

Blev ju så bra!

Svar: Ja visst blev det!!
Zandra Claeson

Vilseimalmo

Blev super snyggt!

Svar: Tusen tack <3
Zandra Claeson

Ryan G

Ja hur hinner du trots två barn?

Linda

Men vem är det på blogg.se som gillar din blogg, hon/han har helt klart bra smak ;-)

Jättesnyggt med vitt! Hade önskat att våra kallvindar uppe också hade sett ut så, ihop med ca 20 flyttlådor såklart!
Ha en fin onsdag!

Svar: Haha, det var just flyttlådorna jag ville bli av med :)
Zandra Claeson

emma sofie

Gud vad fint!

Svar: Tack som tusan <3
Zandra Claeson

Thea

Alltså gud vad snyggt! Du är superduktig!

Svar: Tack så mycket!!
Zandra Claeson

hannaly // en salig blandning av inredning, recept och vardagliga ting

Wow, vilken förändring! Tänk att lite färg kan göra så mycket. ;)

Svar: Ja verkligen!! Färg kan vara lite underskattat ibland tror jag :)
Zandra Claeson

Patricia

Riktigt vackert blev det. Tänk vad lite kan göra stor skillnad :)

Svar: Visst är det så! Älskar såna här snabbprojekt som ger snabba resultat :)
Zandra Claeson

erikasblogg.se

Asså Zandra, du är ju GRYM! Får så mkt inspo av dig och det stora behöver inte alltid vara så svårt. Du får det att se så lätt ut. Du är välkommen till oss när du vill ;) Kram!

Svar: hehe, gullig du är! Har man bara en känsla och en liten vision över hur man vill göra så brukar själva ritningen i huvudet ta form förvånansvärt enkelt. Och sen är det ju bara att såga och spika :D
Zandra Claeson

Eddie och barnen på Bristol Academy

Du är ju hur duktig som helst! Fint blev det! :)Anna

Svar: Tack Anna!! En snickare kanske inte ska syna mina hyllor, men i mina ögon funkar det finfint iaf ;)
Zandra Claeson

Elle

Jättefint!! Men alltså det här är ju farligt. Nu vet jag ett projekt jag ä-n-t-l-i-g-e-n ska fixa. Förrådet uppe!! Haha!
Tack för inspon :)

Svar: Men precis, det är ju relativt snabbgjort också så det är bara att sätta igång ;)
Zandra Claeson

Sanna

Underbart, jag älskar dina inlägg om hur ni renoverar och fixar

Svar: Åh tack!! roligt att höra. Det kommer fler, var så säker :)
Zandra Claeson

Marie

Superfint!!