Nutty road

Eftersom vi inte skulle vara hemma över jul och nyår har det inte blivit mycket julbak alls i år. Däremot kunde jag inte hålla mig från att göra lite enkelt julgodis.
 
Gjorde två egna varianter på Rocky road och det här är den som Johan gillade bäst:
 
200g ljus blockchoklad
180g marabou peanut chokladkaka
1 näve jordnötter
1 näve hasselnötter
1 näve minimarshmallows
 
Smält chokladen i vattenbad eller i en non-stick kastrull på mellanvärme. Blanda ner resten och veva runt några varv. Häll upp chokladmassan i en klädd form och ställ in i kylen någon timme. Skär upp i rutor när den har stelnat.
 
Superenkelt och supergott och passar fint under hela julen!
 
 
Desireé @homeanddesire

Mums! Jag skulle svara dig på mejlen men har banne mig glömt... Hur länge är ni neråt? :)

Svar: Gör absolut ingenting, vet hur det är :) Vi åker på torsdag men kommer garanterat neråt igen snart. Påsken eller försommar skulle jag gissa, då kanske vi skulle försöka få till ett möte. Är sugen på en tur till Malmö eller nåt :)
Zandra Claeson

Mammatea

Låter underbart!

Svar: Men den andra är bättre ;)
Zandra Claeson

Malin

Hej! Jag har en fråga till dig men hittar ingen mailadress att skicka den till. Kan du maila till mig så att jag kan skicka frågan till dig?

Svar: Hej! Åh, det stämmer nog.. Har helt glömt att lägga till den igen. Du kan maila [email protected] :)
Zandra Claeson