Nya faser och olyckliga omständigheter går hand i hand ibland.

Lillis fas är betydligt roligare än Ebbots just nu. Hon har äntligen börjat "snöa in" på saker och nu är det duplokreationer och tjusiga pärlhalsband som gäller. Och sandlådan. Med dessa tre saker kan hon sitta och hålla på riktigt långa stunder och det är så himla roligt tycker jag. Lego och att göra halsband var nåt av det bästa jag visste när jag var mindre så jag sitter mer än gärna och bygger med henne nu.
 
Ebbot däremot, är i slänga-saker-i-toaletten stadiet som kanske inte är det roligaste. Vi fiskar dagligen både tandborstar, legobitar och annat myspys som han hinner slänga ner, den lilla korven. Fick stopp i avloppet häromdagen och var oroliga att han slängt ner nåt men tyvärr har vi inte hittat nånting. Däremot har han fattat det här med att backa sig ner från exempelvis trappen, sängen och soffan så nu behöver man inte vakta precis hela tiden längre.
Och det är ju himla skönt!
 
 
Ullis

Åh nej vad tråkigt. Hoppas verkligen att det går vägen med spolbilen. Så jäkla arg jag blir när jag läser att drulleförsäkringen inte täcker detta, vad är då drulle? Kram kram

Svar: Drullen täcker väl mest lösöret skulle jag tro, om ebbot exempelvis hade tippat ner tv:n från tv-bänken eller nåt. Nu verkar vi dock ha hittat ett läckage så då blir det väl annat som gäller skulle jag tro... #detgårbranu
Zandra Claeson

HojnaSandra

Jobbigt att inte försäkringar täcker sånna incidenter. Hoppas att spolbilen löser proppen, spolbilen brukar vara effektiv i alla fall! Lycka till med företagsstarten, det kommer att gå galant!

Svar: Tack så mycket för peppet, det behövs nu kan jag lova. Får inget gjort innan stoppet är löst och avklarat känner jag...
Zandra Claeson

Emelie Petersson

Åh, det är så tråkigt när sånt inte ingår i hemförsäkringen :-) Hoppas det kommer gå bra för er :-)

Svar: Tack!! Det hoppas vi också :)
Zandra Claeson

Jeanette

Nej vad trist:( Hoppas det inte kommer behövas riva upp golv och det.

Svar: Ser tyvärr rätt mörkt ut.. ska prata med försäkringsbolaget imorgon då vi har upptäckt ett läckage också. Gah!
Zandra Claeson

TOVA

så härlig bild:)

Camilla

Underbart med barn har själv två små flickor som håller mig ung ;)

Svar: Ha! Kommer snarare dö i förtid ;)
Zandra Claeson

Emmelie - Mamma till Ebba och Hugo

Åh nej vilken himla otur! Jag hoppas verkligen att den går o få upp nu då så ni slipper riva upp allt :(

Mammatea

Fy då tråkigt! Vilken busunge.

Jaqueline

Usch vad trist! haha, riktigt passande bild till inlägget då lillkillen ser så bekymrad ut!

Svar: Det är dottern. Och hon var nog bara lite koncentrerad ;)
Zandra Claeson

yasmine modell mamma och fru

åh va tråkigt

Liw - FINA LYAN

tur att det inte är pärlor I sandlådan med Duplo ;) haha

Svar: Åh, verkligen :D
Zandra Claeson

Jenie

Så jäkla trist med avloppet! Hoppas att det löser sig. Ni får tejpa igen locket sen... jobbigt bara om man har bråttom någon gång. Kram på er.

Svar: Hihi, ja det blir nog lås och bom på toaletterna tills han har slutat ;)
Zandra Claeson

Jenny - mammaliv i Nashville

Näe FY vad trist!! Det är det värsta med att ha hus. Att man måste betala alla de där plötsliga problemen.. Så j*vla trist! Vi satte in vattenfilter för annars skulle alla rör rostat sönder inom 5 år då vi hoppas att sälja huset. 20 papp. Gud så kul.

HOPPAS att de får loss propellern på Måndag!

Svar: Vattenfilter? Utveckla... Vad innebär det?
Zandra Claeson