Livfullt och stilrent.

Så skulle jag beskriva syrrans och deras hem. Ombonat och mysigt och hemtrevligt är andra ord.
 
De bor i ett mindre hus från 30-talet och här har det renoverats flitigt under många många år. Både innan Bengan (syrrans karl) tog över det som efteråt. Tillbyggt och utbytt och uppfräschat. Mitt i stan på gatan där jag och mina syskon är uppväxta.
 
Nu däremot, när de i stort sett är färdiga och bara kan rulla tummarna eller umgås med folk utan dåligt samvete om kvällarna, ja då kommer suget efter något nytt :)
 
 
 
Många DIY-projekt har det blivit genom åren. Bland annat syrrans fina skåp av ett gammalt fönster, TV-bänken, hyllor, betonglampfot och soffbord.
 
 
I sovrummet har dom satt in garderober och sedan har syrran tapetserat baksidan med olika tapetbitar. Sänggaveln är en gammal kökssoffa som fått ny färg och gavlarna borttagna.
 
 
I Olles rum har hon målat ränder på en av väggarna och det övriga vitt. Färgglatt och fint!
 
 
I källaren har de också lagt ner lite krut. Badrummet byggdes nytt och har inretts med bastu, rymlig dusch, bubbelbad och relaxhörna. Tokfint!
 
 
Köket renoverades av de tidigare ägarna, men står sig fortfarande i stil tycker jag. Senaste uppdateringen blev ett nytt köksbord och några nya stolar från Chilli.se.
 
 
Klättervänlig TV-möbel!
 
 
Himla roligt att fota hos nån annan alltså.
 
Själv slås man av den så kallade hemblindheten och tycker tillslut att ens egna hem blir dötråkigt att fota om det inte tillkommer nya saker hela tiden. Men hos nån annan, där är ju ögonen helt färska och intrycksvänliga!
 
▲ S A N N A

åh vad fint!! :D

Ellie

Jättefint! Härliga färger:)

Erika

Snyggt! Gillade allt men fastnade lite extra för tv bänken! :)

Svar: ja den är riktigt fin. Rejäl pjäs :)
Zandra Claeson

sis

Men oj vilket snyggt hem (å fina bilder!), bra smak dom har.... :P :D pus

Svar: :)
Zandra Claeson

KONSERTFOTOGRAF

så fint de har det!! :)

Sofia

Gud så himla fint hem de har :-)

feliciathiel

så fint och så ljusa färger!

Mammatea

Men så fint! Ni tar talang för inredning båda två!

Jasmine

Åh vad fint! :)

Helena

Nästan så jag kan tänka mig att flytta till Piteå bara för husets skull..supersnyggt!!!

Svar: Ni är så välkomna :)
Zandra Claeson

Therese

Härliga bilder! Förstår att det var kul att fota hemma hos någon annan! Vi har med flyttat till ett 30-talshus nu börjar vi bli klara med insidan, snart väntar tomten och fasaden ;)

Svar: spännande, alltid kul när man börjar ana slutet :)
Zandra Claeson

Eddie och barnen på Bristol Academy

Det där med inredning verkar ligga i blodet! Snyggt! :) Anna

Anna

Gud så fint! Duktig inredare.

JUNITJEJ

Vilket vackert hem!

Dreaming of a fabulous life

Men jäklar vilket vardagsrum, soffa och tv megasize. Så ska jag ha det! Inga små obekväma soffor.

Svar: varför go small när man kan go big liksom ;)
Zandra Claeson

sandra

Hej! Kommenterar på ett gammalt inlägg här men jag skulle verkligen vilja veta var soffan på bilden kommer ifrån! Har letat som en tok efter att ha sett den på flera håll men inte funnit varifrån den är köpt. Maila mig vore du jättesnäll.

Svar: har mailat dig :)
Zandra Claeson