Last days.

Nu blir det en sån där sammanfattning igen. Jag som tänkte att nu när sensommarkvällarna är här kommer jag ha såå mycket tid över för bloggen att jag kan uppdatera med flera inlägg om dagen.
 
Men så blev det alltså inte.
 
Här är det nämligen full aktivitet om dagarna. Och kvällarna. Vi flänger fram och tillbaka till stan i diverse ärenden och är med ungarna dagarna i ända. Johan har hamnat i springvikandets värld nu efter sommaren och medan han inväntar jobb så nöter vi ändå lite till på varandra. Som om sju veckors semester inte var nog liksom ;)
 
Senaste kvällarna har jag jobbat febrilt med både Astrids grejer (ni vet hon jag hjälper med grafisk profil och annat) och diverse tavlor. Idag har jag även haft möte med företagcentrum och fått lite kött på benen så jag äntligen kan komma igång med mitt företag. Yaay - High five på den!
 
När allt är klart ska skumpan flöda, det ska gudarna veta!
 
Eller kanske inte riktigt, men litegrann i alla fall. Det här är ändå något jag har tänkt på i så många år, bollat fram och tillbaka och utformat i huvudet så himla länge. Att det äntligen blir av känns bara så jäkla rätt. Sen får jag ta det som det kommer. Jag är fortfarande mammaledig och får helt enkelt jobba med detta när jag har tid.
 
På måndag börjar dessutom Lilli dagis för första gången, så det blir riktigt spännande. Vi hälsade på förra veckan och kollade in lokalerna och allt som fanns att göra och det kommer nog passa henne finfint tror jag.
 
I söndags fyllde älsklingen år så det har även handlat en hel del om bakning och gäster. I onsdags (tror jag det var?) klämde vi även in Ebbots ettårskontroll med sprutor och mätning och hela paketet. Han fick beröm och klart godkänt trots att vikten fått sig en liten dipp i samband med magsjukan för några veckor sen. Men det håller på att ta igen nu får vi hoppas.
 
I veckan gjorde jag även en klassisk snickerskaka samt en chokladkolakaka med recept från grannen som blev nåt helt annat än hur hennes smakar. Kanske får återkomma med recept lite senare för båda varianterna är verkligen sjukt goda!
 
 
Snart ska jag iväg och fota syrrans hus. Dom tänker sälja så småningom så nu ville hon ha lite bilder att eventuellt lämna till mäklaren. Kul! Får se om jag kan lägga upp några sneak-peek-bilder här också för dom har ett superfint hem med massor av härlig inspiration!
 
Amanda [SPONTAN]

Åh vad de där bullarna såg goda ut!

Marie Bergman

Åhh vad gott det ser ut.. Ge mig! :D

Fashion Blogazine

Härliga bilder!

elin

Gott det såg ut :)

Jasmine

Fina bilder, såg riktigt gott ut :)

Annika

Mumsigt :>

JUNITJEJ

Vad bullarna ser goda ut!

Mammatea

Bullarna ser underbart goda ut!

Linda

Vilka läckra bullar och fina bilder :) Hoppas fotograferingen går bra.

Hedvig

åh chokladkolakaka vill jag gärna se recept på=)

Svar: Det kommer, det kommer :)
Zandra Claeson

Emmelie - Mamma till Ebba och Hugo

Ser fruktansvärt gott ut! =) Hoppas de går bra på dagis och att hon kommer gilla det.

Svar: Det hoppas vi också, alltid lite pirrigt när det är första gången :)
Zandra Claeson

Karin O

Så gott med bullar, mums!

Ebba Molin

åh så gott!

Herman Dill

Tog 14 inlägg innan någon såg bortom bullarna och istället gratulerade till det blivande företaget. Kör hårt!

Svar: Åh tackar! Kul att någon uppmärksammar det "riktiga" innehållet <3
Zandra Claeson

Emmelie - Mamma till Ebba och Hugo

Åh jag vet. Min minsta har börjat nu och han gillar det inte alls, skriker som en tok när jag bara närmar mig förskolan;( och jag har inget val att lämna för idag börjar jag studera igen. Känns SKIT och hjärtat värker. Dessa problem hade jag aldrig med min större.

Svar: Ånej, så jobbigt! Det är ju värsta tänkbara om det skulle bli så! Tack och lov ska hon bara gå 15 timmars till en början, så då har vi ju ett val om det skulle skita sig.. Värre blir det väl när Ebbot ska börja också för då blir det väl heltid för båda. Och han kan jag tänka mig kommer skrika och gråta! Styrkekramar till dig, hoppas det går bättre och bättre snart! Hur länge har ni skolat in förresten?
Zandra Claeson

Fia

Vilka musiga bullar! Skulle behöva baka men det tar ju sån tid med all jäsning hit och dit men gott blir det =)

Svar: haha, ja det gör det verkligen! Men när man sätter sig med varma nybakta bullar och ett glas mjölk så är det fasen värt besväret ;)
Zandra Claeson

Therese

Åh nu blev jag ju fikasugen!!! :)
Kramar

Svar: Samma här! Får nog sneaka ner till källaren och mula några till ;) Kram!
Zandra Claeson

Emmelie - Mamma till Ebba och Hugo

Idag gick det iallafall liiite bättre, han hade gråtit mycket och ropat efter mig men inte vart lika hysterisk som sneaste dagarna. Vi började skola in direkt efter sommaruppehållet, så ca 2,5 vecka och mer hann jag ju inte innan studierna började :(

Svar: Det var ju positivt iaf! Jag läste ett sånt intressant blogginlägg för några dagar sedan, om just inskolning och dagislämning.. minns bara inte bloggens namn, men inlägget florerar på facebook iaf. Väldigt tänkvärt och bra, ifall du hittar det!
Tänk att det är så himla olika, vissa barn behöver knappt en dag på sig att skolas in medan andra behöver hur lång tid som helst på sig... jag hoppas bara att det går lätt för Lilli. Hang in there <3
Zandra Claeson