Det trötta i att vara trött.

Någon fler än jag som somnar med sina barn? Tänkte väl det.
 
Jag gör det i alla fall åtta av tio gånger. Typ. Helt omöjligt att hålla sig vaken, speciellt när någon av dom är lite mer svårsövd än vanligt.
 
Idag har vi haft en rolig och aktiv dag så jag trodde det skulle gå lätt. Ebbot somnar förvisso alltid direkt medans Lilli (speciellt om hon har sovit en stund på dagen) kan ta lite längre tid på sig. Ska prata och läsa bok, bli killad på ryggen osv. Och varje gång man somnar (Johan är likadan nämligen) sover man som en klubbad säl tills någon kommer in runt nio och väcker en. Slår aldrig fel. Och så blev även fallet ikväll, för trots att jag tycker det är hur jobbigt som helst att somna, är det ju så jäkla mysigt på samma gång.
 
Hua. Jag som behövde jobba undan lite med diverse saker.
 
Nu orkar jag knappt hålla ögonen öppna och funderar starkt på att lägga mig på en gång. Däremot har jag hunnit med att lägga en beställning på en artprint från Mira Nameth som ska hänga här i vardagsrummet. Kommer bli så fint.
 
 
Melanie

Hehe, det är sällan vi gör det. Leo får välling i sängen, sen nappen och sen går vi ut bara och han somnar av sig själv. Med Moa läser vi bok i hennes säng, sen lite kill på ryggen och sen går vi ut och hon somnar själv. Vill inte missa våra kvällar för allt i världen, bästa stunden på hela dagen ju haha! ;)

Svar: haha, nä dessa stunder är ju heliga som sagt. Förut somnade Lilli av sig själv efter vällingen, men sedan hon fick växasängen vill man ju kunna ligga hos henne en stund och läsa bok och sånt, och det är då sömnen slår in oftast. Måste sluta upp med det snart alltså och återgå till gamla vanor. Tyckte det var så himla skönt att bara kunna gå ut ur rummet och säga godnatt och så somnade hon själv. Nu är jag mest orolig för att hon springer runt och väcker Ebbot, det är ju fritt spelrum utanför hennes alkov så att säga ;)
Zandra Claeson

Anonym

Man får det som sömn man egentligen behöver men inte skulle prioritera om man inte somnade inne hos barnen.

Svar: Kan nog ligga nåt i det du säger!
Zandra Claeson

Boosse

Jag brukade väl somna till någon gång men Ms pappa var helt omöjlig, varje gång! Tom i henne lilla juniorsäng somnade den där 1.82cm långa mannen.
Nu har vi börjat med att vänja henne att vi sitter upp i hennes säng, för att underlätta när bebisen kommer.
Hur fixade ni det med att söva Lilli (om ni ligger bredvid henne som jag uppfattar det) när Ebbot var liten bebis.
J jobbar nätter så kommer att vara ensam vid varje nattning.
Och tack! 4 juni är beräknat, så 6 veckor kvar. Jo det har gått bra, förutom foglossning och sammandragningar, har varit hemma sedan februari. Trögt men skönt att M slipper de vidrigt långa dagisdagarna hon hade förut och jag slipper gå under i dåligt samvete. Vi får tid tillsammans nu innan de blir två, guld värt!
Har ingen ny blogg men skulle jag skaffa så berättar jag :)

Svar: haha, ja det är rätt roligt att skåda när Johan ligger med henne. Han är också 1,80 nånting! Tidigare sov ju Lilli i spjälsängen så när Ebbot var nyfödd la vi bara ner henne i den efter vällingen och sen somnade hon av sig självt. Växasängen hon har nu har vi bara haft någon månad, så det var mest för att det var så mysigt som vi började ligga bredvid henne när hon ska sova. Och för att hon inte skulle springa in och väcka Ebbot i hans lilla krypin. Igår kände jag dock att det var dags att gå tillbaka till gamla mönster, så ikväll blir det nog välling och bok och sen får hon prova somna själv igen. Hatar när kvällsstunden för en själv försvinner bara för att man somnar :)
Trist med foglossning, jag hade ju också grymt mycket tills jag fick akupunktur av BM. Tar på krafterna att inte kunna röra sig ordentligt. Skönt att det bara är några veckor kvar nu då :)
Zandra Claeson

Boosse

På så vis! Ja, mysigt någon gång ibland är det men inte varje kväll. Lite trångt i hennes säng med ärtan, jag och stora kulan. Vi vet inte hur vi ska få henne att somna själv, känns som att det är dags nu men såfort i nämner att hon ska pröva att sova själv om kvällen börjar hon storgråta. Har du några tips?

Svar: Aha ok, så har det varit för Lilli också sedan vi började ligga bredvid henne. Tror hon tycker det är ännu mysigare än oss.. Man kanske behöver förbereda dom lite innan? Att man säger att vi bara ska läsa nån bok och killa på ryggen tillexempel men att dom sen får sova själva... Jag åter kommer imorgon när vi vet hur kvällen gick, vettja ;)
Zandra Claeson

Emelie

Va fin bild!

Svar: Tack så mycket <3
Zandra Claeson