efit - 3/9.

Jag har ju hittat en så rolig sida förstår ni, som bara inriktar sig på EFITsar(?). Alltså konceptet "ett foto i timmen". Meningen är att man gör EFIT på avsedd dag (som bestäms av dom) och att du sen postar en länk till din sida när du är färdig med din EFIT så att andra kan se. Och idag, by a happening, var det alltså dags för en sådan dag. Himla skoj serru!
 
Här kommer vår dag.
 
08.35 - Sovmorgon till kvart i åtta, sen lekte vi en stund och efter det åt vi en god frukost.
 
09.35 - Plockade några liter blåbär igår som behövde rensas...
 
10.35 - Måndagshandling.
 
12.35 - Rensar bland barnkläder. En hög för Tradera (håll utkik snart vid intresse btw), en hög för slänga och en hög för spara.
 
13.35 - Hade tid i rotfyllningsland och den här lilla apparaten har varit räddningen alla gånger jag varit dit. Nu är det bara ett besök kvar (förhoppningsvis) och sen ska mina hål vara lagade. Obeskrivligt skönt!
 
14.35 - När vi ändå rensar garderoberna, så var det lika bra att fortsätta med förrådet.
 
15.35 - Ebbot har fått ny blöja!
 
16.35 - Hade köpt en färdiggrillad kyckling till middag, så den (och lite annat) packade vi ner i picnic-korgen och åt vid Karlbergsteatern som ligger på väg till soptippen som vi ändå skulle till
 

17.35 - Efter maten sprang vi av oss lite i området. Lekte bland kulisserna på utomhusscenen och snubblade över rötter typ. Jättemysigt ställe om man har barn!
 
18.35 - Hemma igen och gör barnen redo för sängen.
 
 
Vill du också veta när nästa EFIT-dag är? Kolla här.
 
Johanna

Lät som en mysig dag

Svar: Det var det :)
Zandra, Augustifamiljen

Frida-FantastiskaMamman

Men vilken kul ide :)

Vad härligt att ha picnic på en måndag,
ser ut som om att ni haft en myspys dag.

Kram

Svar: Ja det gäller ju att ta vara på de fina dagarna/kvällarna nu känner jag innan regnrusket sveper in igen :) Kram tillbaks!
Zandra, Augustifamiljen

ROXANNA - Kamp efter Cancern - Äntligen Mamma

tack för dom orden, och vilka underbara kort du lägger upp
kram till dig

Svar: Säger bara som det är helt enkelt :) Och tack själv!
Zandra, Augustifamiljen

Linda

Oh, vilken kul idé! Tack för tipset!!

Det är märkligt, vad du än lyckas fota, så blir alla bilder så himla intressanta! Magiskt det där ;-)

Linda

Oh, vilken kul idé! Tack för tipset!!

Det är märkligt, vad du än lyckas fota, så blir alla bilder så himla intressanta! Magiskt det där ;-)

Svar: Mjaa, nu tror jag du överdriver liiite.. men tack ändå :)
Zandra, Augustifamiljen

Jennie

Vad himlans kul! Jag härmar :)

Kram på dig

Svar: jamen gör´t :)
Zandra, Augustifamiljen

Emmelie- Mamma till Ebba och Hugo

Har också gjort den där ett par gånger. Men va mysigt med middagen ute! =)

Svar: Ja det var riktigt fint, rätt varmt och skönt dessutom så det gäller ju att passa på :)
Zandra, Augustifamiljen

Ullis

Vilken söt Ebbot. :) Jättefint ljus i bilderna.

Svar: Och tack :)
Zandra, Augustifamiljen

Ullis

Pitebo som jag ser jag, förresten. Kul. :)

Svar: Åh, vad roligt. Hej :) Vem är du? Rätt liten stad så vi kanske har några känningar tänker jag :)
Zandra, Augustifamiljen

Märit

Tittar in på dina bilder. Mycker färger, det gillar jag

Svar: Kul, det gillar jag också :)
Zandra, Augustifamiljen

Affluenza

Vad kul att du hittat EFIT! Det är roligt att se hur man växer som fotograf, samt se bakåt och minnas. :)

Svar: Tror tillochmed det var genom dig som jag hittade sidan :) Innan har jag ju bara gjort dom för min egen blogg liksom.
Zandra, Augustifamiljen

Karin O

Vilket roligt tips:)

Svar: Ja, det är ju kanon att få alla EFITar samlade på ett ställe :)
Zandra, Augustifamiljen

Ullis

Jag flyttade hit för 2,5 år sedan så jag är ganska ny här. :)

Svar: jaha, ok. Då förstår jag :) Vart ifrån om jag får fråga?
Zandra, Augustifamiljen

Sirpa

Sent omsider tittar jag in på din efit-dag, alltid kul med nya deltagare och fina bilder!

Svar: Tack, vad roligt. Tycker ni har ett jättebra koncept så jag lär återvända!
Zandra, Augustifamiljen

kiwiberries

roligt =) gillar sånt här!

Svar: Me too :)
Zandra, Augustifamiljen

Johanna

Fina bilder! Älskar EFIT :)

Svar: Ja det är ett himla bra koncept tycker jag också :)
Zandra, Augustifamiljen

Cindy

Åh, vad härligt det ser ut och vilka gulliga bebisar! :)

Svar: Visst är dom :)
Zandra, Augustifamiljen

daniela.

åh vilka härliga bilder :)

Svar: Tack söta :)
Zandra, Augustifamiljen

Viktoria

Vad roligt med ett foto i timmen, det ska jag allt göra någon dag! :D bilden vid 15.35 är ju så söt! :D

Svar: Ja det är ett himla trevligt koncept, och ännu trevligare när man kan se vad andra EFITare gör också :)
Zandra, Augustifamiljen

Anonym

Vilka härliga och fina bilder! Låter, och ser ut, som att du har haft en riktigt bra dag.

Sofia

Lät kul med en EFIT-dag :-) och vilka fina bilder du tar!
Såg att det egentlig bara är vissa datum men jag ska nog göra en egen imorgon :-)

Svar: Men så trevligt, det gör du helt rätt i. Det gjorde jag också innan jag hittade den där sidan :)
Zandra, Augustifamiljen

Marie Bergman

Vilka fina bilder och vad gott med blåbär! :)

Svar: Tack, vad snällt. Och jag håller med :)
Zandra, Augustifamiljen

Linda N

Måste ju också vara med och instämma i att dina bilder är fantastiska. Jag har sagt det många gånger innan, men jag säger det igen. För beröm kan man väl inte få för mycket av:)

Svar: haha, nä ös på bara ;)
Zandra, Augustifamiljen

Dessi

Åh, fina bilder som alltid!

Hur fungerar det med Lilli och Ebott ihop? Är hon nåt svartsjuk eller går det bra? Tänker att vi lär få ungefär samma ålderskillnad mellan våra barn...

Kram!

Svar: Tack sötis :)
Det funkar rätt bra tycker jag, men vissa dagar är värre än andra såklart. Vet inte om hon egentligen är sådär jättesvartsjuk, men säger vi till henne om något så tar hon gärna ut det på honom. Klappar till honom i ansiktet eller drar i en fot typ . Jobbigast är det nog för en själv när Ebbot får ont och skriker, och hon står bredvid och fnissar.. Så joo, hon är nog lite svartsjuk ändå nu när jag tänker på det :)

Behöver ju dock inte bli så för er, men man kan ju vara beredd på att det blir lite tufft ibland iaf. Längtar tills Lilli kan prata bättre så det går att resonera mer med henne faktiskt.

kramar tillbaks!
Zandra, Augustifamiljen

Eleonore- vinn familjekalender!

Vilken effektiv dag, kul utmaning med EFIT!

Svar: ja det är ett himla trevligt koncept :)
Zandra, Augustifamiljen

Elin

Åh va roligt med EFIT :)

Svar: ja jag gillar det konceptet faktiskt :)
Zandra, Augustifamiljen

Sofia

så härliga bilder!

Svar: tackar :)
Zandra, Augustifamiljen

2-barns-mamman

Kul grej med EFIT! Fina bbilder dessutom!

http://askmolnochrosaludd.blogg.se

Svar: Tack söta :) Du får också göra efit till nästa omgång!
Zandra, Augustifamiljen

JUNITJEJ

Vilken trevlig dag!!!!

Svar: ja, helt kanon. Speciellt avslutningen!
Zandra, Augustifamiljen

Elinor

Vilken kul idé, skulle jag också vilja göra nån dag :)

Svar: Bara hänga på, jag kör nog en ny den 23/9 och påminner om det nån dag innan tänkte jag :)
Zandra, Augustifamiljen

Anna

Länge sen jag hängde på EFIT nu! Får bli 23 sept nu då!

Svar: Ja, det tänkte nog jag också göra faktiskt!
Zandra, Augustifamiljen

emelie svensson

Ser ut som att du fick en riktigt bra dag! :)

Svar: den bästa :)
Zandra, Augustifamiljen

Emma - bymeemma

Mysiga bilder!

Svar: tack!!
Zandra, Augustifamiljen

Mia

Vilket skojigt uppdrag! Förstod bara inte vad som
Krävdes av dig. Var det bara att länka till deras hemsida? Eller var man tvungen att RSSa?

Trevlig helg!

mariia

Mysigt!!

Sanne

Vilken rolig idé!Det måste jag också prova :)

Svar: Tycker jag du ska göra :)
Zandra, Augustifamiljen

Ebba M

Åh så kul! Så söta bebisar!

Svar: Tack, det tycker jag också ;)
Zandra, Augustifamiljen

frubalken.blogg.se

åh det var blåbär jag såg, älskar blåbär. Det ser ut som ni hade det mysigt =)

Svar: samma här, så fräscht och gott till det mesta liksom ;)
Zandra, Augustifamiljen

elin stridh

åh härligt :D

åh, snälla du, vill du hjälpa mig med i mitt senaste inlägg? :) Vore hemskt snällt!

Svar: Fina smycken :)
Zandra, Augustifamiljen

NinaAlexandra

Verkar vara ett jätteroligt sätt att dokumentera en helt vanlig dag och i framtiden så kanske dessa bilderna betyder lika mycket eller mer än bilder från ett dop eller stort bröllop.

Svar: Ja precis, för visst är det ju så. Jag uppskattar redan alla vardagsbilder så mycket mer än bilder från speciella tillfällen. Helt klart!
Zandra, Augustifamiljen

alexandra ungesson

Då var bloggen igång igen, kolla in min FOTON, och följ mitt liv som fotograf och student.

Jasmine

Inlägget är mysigt att få ta del av. Tack. :)
Kram

Svar: Varsågod, roligt att du tycker det :)
Zandra, Augustifamiljen

Elin

Fina bilder och vilken rolig idé! Måste testas :)

Svar: Ja gör det, mycket trevligt koncept faktiskt :)
Zandra, Augustifamiljen

ellie

va kul att få ta del av din dag. ska nog också köra på en efit dag :)

Svar: Vad roligt, tack! Tycker jag att du ska göra faktiskt :)
Zandra, Augustifamiljen

linda

Haha! Nix, jag överdriver faktiskt inte såååå himla mycket ;) Ta bara din bild på picknickkorgen - jag menar hur intressant blir en bild på en ketchup som ligger i en korg liksom, haha! Men ta bara alla dina underbara färger, trasmattan, picknickfilten, och glöm inte det gamla trägolvet i ljuset!!
Mumma! :-)

Svar: Söt du är! Tackar och bockar för de fina orden, man är ju alltid mer kritisk mot sig själv än andra, så självklart blir jag jätteglad när det finns de som uppskattar det man gör (även om man inte alltid ser det själv dårå) :)
Puss och kram!
Zandra, Augustifamiljen

evelina

Hejsan! Kikar in på din efit , bättre sent än aldrig :)
Jättefin sida och supersöta barn . Ha det fint

Svar: Tack söta, vad roligt att du kikade in :)
Augustifamiljen

weronica

vilka fina bilder och vad kul det lät med efit dag det måste jag hålla koll på :-)

Svar: Ja det tycker jag du ska göra, så fler får se vad du sysslar med :)
Augustifamiljen

Carolina

Du har en jätte fin blogg, kommer fortsätta att följa!

Svar: Tack, vad trevligt :) Tyvärr kunde jag inte klicka in mig på din..
Augustifamiljen