den nya familjemedlemmen.

 
Här är det lilla trollet. Alldeles nybakt och alldeles ljuvlig och vi mår allihopa jättebra och långt över förväntan. Han är så liten och söt, äter massor och sover ännu mer och så är han väldigt lik Lilli när hon var nyfödd.
 
Bebisbubblan varar dock inte lika länge med andra barnet märkte vi, utan vardagen kom ikapp rätt fort. Direkt vi kom hem igår var det hundraåttio med blöjbyten, Lilli, porslin som inte hann diskas och tvätthögar som plötsligt växte sig enorma på rekordfart. Imorgon ska vi dessutom tillbaka till BB för PKU-test och så ska hans vänstra öra kollas igen innan vi åker tillbaks för slutbesiktning och utskrivning på tisdag.
 
Tills dess har jag förhoppningsvis hunnit med en förlossningsberättelse och kanske kanske har vi även lyckats komma på ett namn till vår lilla godbit. Tusen tack för alla fina gratulationer och lyckönskningar förresten, vartenda ord värmer ända in i hjärtat ska ni veta! Grattis också till Spanienfrugan som lyckades pricka in rätt datum för hans födelse, mycket bra gjort tycker jag :)
 
Och nu? Kvällsfika och lördagsmys med mina fina killar. Kram på er!
Lunda N

Men gud så söt:) Blir helt galet bebissugen igen när jag ser såna små finisar. Dax att få de tre barnen som är vakna här i säng så att jag kan förföra min sambo;). Njut och mys allt vad ni kan nu. Han är lite lik pappa va?:)

Svar: Han är jättelik sin pappa! Ja, he ungarna i säng så du kan förföra karln din nu :)
Augustifamiljen

Anonym

Jag tycker det ser ut som en liten Agaton! ;)

Emmelie- Mamma till Ebba och Hugo

Jadu jag känner igen de där, någon bebisbubbla får man inte riktigt med andra :P

boosse

Men åh sicken goding! Hsn är helt bedårande, grattis ännu en gång! Ser frsm emot att höra namn, det är svårt. Mun syster dim fick för över en månad sedan har fotyfarande inte kommit på namn till lillkillen haha

Svar: Oj, skönt att höra att det är fler som är veliga med namn. Finns så himla många fina, men sen när man ska säga det till ungen så är det bara nåt som säger no, no.. inte det. Tur man har lång tid på sig ;)
Augustifamiljen

mammaTEA

Så söta han är!

Spanienfrugan

Wohoo, så grym jag är som gissade rätt! ;)
Skall bli spännande att se vad gullegrisen heter.

Jasmin

Jag känner mig som en rätt dålig läsare när jag verkligen följt upp ALLA inlägg, utan att kommentera en enda gång! Så därför passar jag nu på att säga grattis till den nya familjemedlemmen! :) Hoppas att allt är bra med er alla. Och sluta aldrig skriva, det här är min favoritblogg!

Svar: Tusen tack Jasmin, du fattar inte hur underbart märkligt det är att så många gläds med oss. Och såklart blir det ännu roligare när en "ny" läsare ger sig till känna :) I promise, kommer alltid att fortsätta skriva. Sen om det blir här eller någon annanstans, det får ju tiden utvisa :) Kram!
Augustifamiljen

Chula

Stort grattis.

Svar: Tack Hanna!!
Augustifamiljen

Mamman mitt i Kaoset

Vilken liten goding. :) Stort Grattis åter igen och hoppas att ni hittar lite lugn trots att vardagen kom så snabbt! :)

Vad tycker Lilli om lillebrorsan då?

Svar: Tack Sofia, ja det var verkligen med raketfart vardagen kom. Men det är rätt härligt det också på sitt sätt! Lilli tycker nog mer om honom än hon kanske visar då och då.. Ibland är det hårda nypor och ibland är hon alldeles mjuk och omhändertagande :)
Augustifamiljen

helena k

tjoho! bra jobbat zandra! ser fram emot din förlossningsberättelse :)
må så gott, kram och grattis än en gång!

Mamma till 4

Guuud, han är alldeles alldeles perfekt:)♥

Svar: Tack, visst är han! I'm in love i alla fall :)
Augustifamiljen

pernilla

stort grattis :)

Maria

Grattis till den lille godingen. Första gången jag läser din blogg och tycker att den är jättefin.

Ullis

Åh så underbart att han äntligen kom ut. Stort grattis till er allihop. Kramar

Jannie

Åååå!Lilla gosingen!Kan man få låna honom en dag eller två kanske??? ; )
PUSS

Svar: hehe, nope.. han är MIN! Lånas icke ut till nån ;) puss på dig
Augustifamiljen