vecka 33.

Tänk. Snart är han här. Bara sju veckor kvar, eller nio på sin höjd, tills han är ute och man är tvåbarnsmamma! Nästan så att det är mer svindlande den här gången. Lite roligare för att man vet vad det innebär att ha barn. Hur givande det är och vad som väntar en - byten av de där miniblöjorna för att nämna en sak, senapsfärgat bajs, konstiga miner, ben och armar som sprattlar okontrollerat, dyngsura amningströjor och alldeles för lite sömn till och från, för att nämna några andra. Ja, och så kärleken då förstås. Den där enorma kärleken som bara sköljer över en som en otyglad våg. Och som bara blir starkare och starkare för varje dag. Det är nog det absolut bästa med att få barn och förmodligen den största drivkraften till att man vill ha fler...



Idag är det ny vecka igen. 32+0 för att vara exakt. Besöket hos barnmorskan i onsdags gick bra som vanligt, och från och med nu kommer det att bli besök varann vecka tills han är född. Mitt SF-mått låg på 32, hjärtljudet på 134 och blodtrycket ca 115/60 och jag gissar på en viktuppgång på drygt tio kilo hittils, så det får man väl vara nöjd med!

Nu ska jag slå in några paket till syrrans unge som fyller år idag. Fyra år går så galet fort alltså!
Lina

hej! ville bara säga grattis till bebisen som väntar!! jag väntar oxå nummer 2, fast i slutet av augusti! kul att läsa din blogg då man är i typ samma sits:) kram

Ullis

Åh vilken fin mage du har. Jag kan inte fatta att jag nyligen har haft en sådan själv. Saknar lite att vara gravid även om det som kommit efter graviditeten är det bästa som finns :) Kram på dig!

mammaTEA

Tänk att vi snart är tvåbarnsmammor! Spännande och lite läskigt ;)

Sandra på Ön

Så fort det går (för en annan) :) Ska bli mysigt att se er lilla. Önskar er en fin helg. Kram

carolina -bakar bebis i magen & cookies i ugnen - vecka 38!

Vad fin du är! Ingen barbamamma här inte!!

Emma

Vilken härlig blogg.. hit tittar jag definitivt in fler gånger! Du skriver på ett underbart sätt som inspirerar och skapar mersmak!! Spännande att snart vara tvåbarnsförälder.. Mycket kärlek och underbara ögonblick!!

Spanienfrugan

Vilken fin barbamamma! :)

Emmy

Åh vad fin du är! Vill också ha en sån där fin mage :)



Kram