Inspiration från sjukstugan.

Ja. Då var det ju det här med att "bli bättre på att blogga". Som jag ältat några gånger. Vet fortfarande inte vart tiden tar vägen och i skrivande stund sitter jag med en varm kopp citronvatten och honung för att försöka mota begynnande förkylning åt fanders. Igen.
 
Det här är alltså barnens tredje (eller fjärde..?) förkylning sedan i julas då jag författade senaste inlägget. Jag klarade mig förra månaden, men nu känner jag att nåt är på gång i kroppen igen och blir så otroligt less. Förskolebacillerna tar kål på oss!
 
Vad har hänt sedan sist då?
 
Jo, förutom att alla är sjuka hela tiden och Fred hunnit bli 5,5 månader - så har vi (läs jag) äntligen kört igång med renovering av badrummet. Superspännande! Och lite svindlande..
 
Drunknar i badrumsinspiration typ varje kväll och gör budgetar och skisser över hur det ska bli. Har beslutsångets över vilken blandare vi ska ha, om vi ska ha utanpåliggande rör eller inte, praktiskt vs snyggt, budget vs lyx, vilken färg på kakelfogen det blir och vilken färg golvet ska ha. Takduschar, skåp, golvvärme. Downlights i taket. Och så vidare, och så vidare.
 
Och vad kan man tumma på om kostnaderna drar iväg till exempel?
 
Här har jag i alla fall listat några riktigt tjusiga badrum. Älskar detaljerna och känslan av hur gammalt klassiskt snitt möter nutid, lite industri och en extremt tilltalande helhet.
 
Betong, koppar, mässing, marmor. Vita kakelplattor i förband med mörk fog. Kan det bli snyggare?
 
Hantverkarna drog igång förra veckan så jag ska försöka hinna visa lite bilder under tidens gång. Nu däremot, blir det C och D-vitaminboost och en ny kopp med thé!
badrumsrenovering, betong, mässing, vitt kakel, marmor, snygga badrum
Robex Lundgren

finnt

Svar: :)
Zandra Claeson

frupastell

finns så galet mycket fint! Vi är klara med badrummet uppe, eller några småsaker, men herregud vad härligt det är med ett nytt badrum. Vi har lilla toaletten kvar nere. Längtar redan efter att vi ska ta tag i den. Blir nog mer budget än stora toaletten, men bra ska det bli :)
Vill se bilder när ni är klara!
Krya på dig!

Svar: Ja nu längtar vi efter att kunna duscha igen, och nytt och fräscht såklart :) Vi har också en lilltoa nere som ska fixas till efteråt, blir också en budgetvariant men allt är ju bättre än det som är nu iaf :)
Zandra Claeson

anna

Jätte kul med renovering :) Hoppas att ni blir krya och friska snart

Svar: Framförallt behövligt med renovering. Men visst ska det bli kul när det är klart :)
Zandra Claeson

JUNITJEJ

Fantastisk inspiration!

Svar: Kul att du gillar :)
Zandra Claeson

Sofia

Så himla fin inspo!

Svar: Ja visst är dom underbara!
Zandra Claeson