Juli Recap.

Hej ni fina tappra människor som är in här dagligen fastän det varit ungefär noll verksamhet sen förrförra tisdan.
 
Det blev lite av en ofrivillig bloggtorka får jag väl lov att erkänna. Har knappt slagit upp datorn på två och en halv vecka och allt skyller jag på magsjuka och förkylningar, iskallt juliväder och besök från Småland. Men mest på sjukdomarna. Jag och barnen har nämligen avlöst varandra med elände sedan mitt senaste inlägg om matsalen, så jag har varken orkat eller haft tid att blogga.
 
Nu börjar det dock vända. Värmen är tillbaka och jag känner mig piggare och får mer energi för varje dag. Jag har ju så mycket jag vill/behöver göra och dela med mig av och så har allt hamnat på efterkälken. Så himla trist!
 
Ännu tråkigare är det att våra kära Växjövänner ställde in sin resa till oss, att vi har missat två av mina brorsbarns födelsedagskalas och att sambons äntligen-gå-ut-och-festa-till-det-med-laget kväll gick i stöpet på grund av sjukdomarna. Om jag får klaga lite alltså...
 
Tänkte hursomhelst bjuda på en sammanfattning av våran sämsta månad hittils. För även om vi har varit sjuka och vädret har varit dåligt har vi på något vis ändå fått ihop vardagen med allehanda innehåll som jag nu tänkte ni kunde få ta del av :)
 
 
Ja. Sjukdom och åter sjukdom. Liten busing som dessutom har blivit så blond så blond i sommar.
 
Här har vi matsalen som också fick gå i stå. Jag hann spackla färdigt väggarna men sen tog det stopp.
 
Köksbordet däremot, orkade jag förbarma mig över och slipa av så det fick en härligt nött och patinerad yta.
 
Här har ni bevis för det dåliga vädret. Lilli metar med sin farfar medan jag öser båten från regnvatten. Det är typ tolv grader varmt vid tidpunkten. Brrr!
 
Vi har även blivit med torktumlare. Johans generösa föräldrar gav oss nämligen den bästa inflyttnings/födelsedagspresenten när dom var här på besök. Evigt tacksamma är vi! Helt underbart att få sova i mjuka och fluffiga sängkläder igen - för att inte tala om all tid jag sparar. En sån här är det och jag är jättenöjd!
 
Nattsömnen har inte heller varit vad den borde under juli, så det har vi tagit igen på dagarna. Mina allra första mårbackasticklingar började däremot att ge blom. Lycka!
 
Vi har lekt i sandlådan som Ebbot fick i födelsedagspresent av mina föräldrar.
 
Och naturligtvis hängt på stranden när det blev varmt och skönt igen. I alla fall om kvällarna eftersom barnens läggningsrutiner blivit något semesterifierade sista tiden...
 
Vi har ätit jordgubbar från grannens land och i veckan började festivalen Piteå Dansar och Ler så då åkte smink och sommarklänning på och vi intog stan för ett par timmar. Köpte prinsessballonger och vann gosedjur. Även kameran har haft semester så några av bilderna är från mitt Instagramkonto där det uppdaterats lite flitigare. Finns under @augustifamiljen om nån är nyfiken!
 

Nu lägger vi juli bakom oss och vänder blad - augusti hägrar om några dagar!
Hoppas ni vill hänga med!
 
Trees, mamma i London

Spelar ingen roll om du uppdaterar mer sällan ibland, för dina lägg är såå fina och inspirerande :) KRAM

Svar: Vad glad jag blir av att höra detta. TACK!!! Kram tillbaks :)
Zandra Claeson

2-barns-mamman

Uh, siken månad. Härligt att höra att ni är bättre nu i alla fall!

Svar: Tack så mycket, det tycker vi också :)
Zandra Claeson

Eddie och barnen på Bristol Academy

Minst sagt risig månad, men nu kan det ju bara bli bättre :) Kul att höra från dig igen :) Må väl, Anna

Svar: Ja visst är det så. Och tack, det är kul att vara tillbaka också :)
Zandra Claeson

erikasblogg.se

Usch och fy för sjukdomar! Härligt att ni är pigga nu iaf och så hoppas jag att augusti blir en bättre månad för er. Kram!!

Å du, du är förbaskat fin på bilden längst ner. Hot mama!!

Svar: Haha, tack Erika. Gjorde mitt bästa! Ja nu är vi piggare och mer på banan, så skönt :)
Zandra Claeson

Anonym

Vad trist att vara sjuka om vartannat mitt i sommaren!

Den där regniga dagen som du visade hade vi också för någon vecka sedan, och jag ville ta fram mössa och vantar igen. Dagen kom inte tillbaka som tur var.

Hoppas Augusti blir bättre för er, kram!

Svar: Ja usch, det är inte kul. Ofta blir det så segdraget också. Augusti blir nog toppen :) Kram!
Zandra Claeson

jenny - mammaliv i nashville

Näääe vad tråkigt med sjukdomar halva sommaren! :(
Hoppas ni får vara krya nu & njuta av värme, glass, bad & allt som hör sommaren till.

Svar: Tack finaste, det hoppas jag också. Vi förtränger juli as we speak ;) Kram!
Zandra Claeson