Chewy road

Som ni märker döper jag om mina rocky roads till lite vadsom eftersom de inte riktigt blir som Leilas klassiker. Den här varianten gillade jag bäst.
 
Smaskigt söt och seg och inte nyttig för fem öre!
 
400g marabou mjölkchoklad
1 näve dumlekola
2 nävar skumtomte
2 nävar jordnötter
 
Dela dumlen och skumtomtarna till mindre bitar. Smält chokladen över vattenbad eller i en non-stick kastrull på medelvärme. Blanda i resten och rör runt lite. Häll upp i klädd form och ställ in i kylen nån timme. Skär upp i rutor när den har stelnat.
 
Very yummy!
 
 
Båda recepten är enligt man-tager-vad-man-haver principen och har man bara lite fantasi kan de göras i oändliga kombinationer. Lakrits, mörk choklad, ljus choklad, mint, kaffe, russin, apelsinchoklad osv. Man får laborera sig fram helt enkelt!
 
julgodis, rocky road, chewy road
Mammatea

Måste testa! Låter riktigt gott.

Svar: Ja de här var höjdare enligt mig!
Zandra Claeson

Desireé @homeanddesire

Men mums! :D Den här föll nog mig mer i smaken! :)

Svar: Mig med! Slurp sa det så var dom slut :)
Zandra Claeson

anna

Jag brukar blanda hej vilt, det blir alltid gott :)

Svar: Ja man kan verkligen gå lös med ingredienserna :)
Zandra Claeson

Linda

De där godingarna hade jag helt glömt av att göra denna jul! Yummy var namnet!

Det märks att jag inte har varit inne här på ett bra tag, för här var det ny design. Himla fint!!

Kram!

Svar: Tack vad snäll du är, är inte helt nöjd själv så det blir nog till att justera lite när vi är hemma igen :)
Zandra Claeson