Big news.

Åh. Kan ni fatta hur skönt det är i huset just nu? Helt tyst. Båda barnen är på dagis och jag kan slå upp datorn och börja jobba, precis när jag vill.
 
Vi hade inte tänkt låta Ebbot börja dagis förrän till hösten, men när han ändå kom in på samma avdelning som Lilli så kunde jag bara inte tacka nej till platsen. Han blir dessutom skitarg varje gång vi lämnar av henne och han inte får stanna kvar med alla leksaker, så jag trodde då inte det skulle vara jobbigt för varken honom eller mig. Det är fortfarande i ett lugnt inskolningstempo och idag ska han sova middag där för andra gången. Igår hade det gått hur bra som helst. Och de andra dagarna förra veckan också för den delen. Inget gråt, bara glad och nyfiken när jag lämnar dom. Så skönt.
 
Tanken är att de ska vara på dagis 15-20 timmar/vecka sen, bara så jag kan komma igång med företaget lite mer. Färdigställa hemsidan, ta fotouppdrag mm. Allt sånt som jag inte hinner om kvällarna. Eller tillochmed kunna jobba extra. Det känns dessutom ännu viktigare nu att få den här tiden, eftersom det kommer en till bebis i september om allt vill sig väl. Det är fortfarande rätt tidigt men det är ändå en sån stor grej så jag måste bara få berätta för er. Är i vecka 8 och mår hur bra som helst, förutom tröttheten då :)
 
Hursomhelst. Nu ska jag kicka igång Spotify, motvilligt dricka upp mitt té (kan inte dricka kaffe för tillfället..) och bland annat uppdatera visitkorten till Astrids massage & hälsovägledning. En superduktig tjej i Boden som jag hjälpt med grafisk profil och lite trycksaker när hon startade sitt företag förra året.
 
Ha en fin dag!
 
 
Erica

Men grattis! Vad roligt och spännande!

Svar: Tack! Ja det känns förväntansfullt och stort att få vara med om det här en gång till :)
Zandra Claeson

Sofia

Men gud så roligt med en till liten!! Jag har följt din blogg sedan Lilli var runt ett halvår och du hade en otroligt söt bild på henne som header. Har blivit så inspirerad av din inredning och ditt fotograferande sen dess och dessutom älskar jag att följa gravid-bloggar. Jag är snart 20 år gammal och bor mitt i Stockholm med min pojkvän så vi lever verkligen olika liv, tror att det är det som gör din blogg så intressant för mig. Lycka till och hoppas allt går som det ska!! Kram!

Svar: Så himla roligt att höra! Tack <3Minns att du skrivit nån gång innan och att våra olika liv var det som gjorde det intressant för dig, och så är det nog. Jag dras själv till sånt! Vilken bild hade jag på Lilli då förresten? Då var nog den här bloggen ganska nystartad har jag för mig iaf :)
Zandra Claeson

Petra / Popetotrora

Oh...! så himla kul. Grattis! Jag älskar att få besked om folks graviditeter. Man blir alltid lika glad och upprymd. Spelar ingen roll om det är ens nära vän eller någon man "bara" känner genom bloggvärlden. Det är alltid fantastiskt!!

Svar: Tack så hemskt mycket!!
Ja men visst är det härligt, blir också alldeles till mig när jag hör om någon som ska ha barn. Ännu roligare om den skriver blogg om det också, brukar följa slaviskt och med spänning :)
Zandra Claeson

OPROFESSIONELL | allmänt awesome

ÅH! Jag säger grattis till lillbönan i magen, vilken toppenfamilj att få komma till <3

Btw, veeeeet hur skönt det är med förskoleplatser. En får så mycket tid till jobb och sig själv även om det "bara" är 15 timmar/vecka (15h/vecka = oceaner av tid för småbarnsförälder lixom ;P) Hoppas också att det blir mer tid till bloggen eftersom jag kommer vilja hänga här jämt nu igen! :)

Kram


Svar: Hehe tack söta! Vi får väl hoppas hen kommer trivas i alla fall :)
Jo men 15h ÄR ju oceaner av tid alltså. Jag hoppas också det blir lite mer tid över för bloggen nu, saknar ju massor. Och att bara hinna grotta ner sig i andras liv också. Hinner typ aldrig läsa bloggar numera. Dagtid = arbete och kvällstid = bloggeliblogg. Helt perfekt ju :)

Hur går det för dig förresten.. har ju inte alls hängt med i karriären men förstår att du och spiderchick har en massa på gång? - förutom poden då.. Ska försöka läsa igen mig på allt jag missat senaste månaden. *skäms lite*

Kram kram
Zandra Claeson

Desireé | homeanddesire.se

Grattis fina du! Jag har svarat på ditt mejl! :)

Kram!

Svar: Och jag har börjat svara, men så ringde dom från förskolan och sa att Ebbot hade vaknat efter sin middagslur. Imorgon kanske jag hinner klart :)
Zandra Claeson

Mammatea

Så mycket nyheter. Skönt att förskolestarten går bra. Kul med en liten till! Grattis igen.

Svar: Ja det är himla skönt, han känner sig nog trygg där efter alla gånger vi lämnat Lilli skulle jag tro. Och tack igen! Blir det någon trea för er?
Zandra Claeson

michaela ♥

åh. så härligt att det känns så rätt med förskola! jag hoppas jag också kommer dit med min minsting så småningom. jag tror man mognar i det där och jag inbillar mig att lillebror kommer vara mer av ett förskolebarn än vad storeror någonsin varit..
grattis till bönan i magen! fantastiskt kul! jag drömmer själv om en trea men min kära är inte alls med på noterna (ännu så länge haha..jobbar på det ;). ska lägga till dig på bloglovin nu så att jag få följa din gravidresa under tiden :)

Svar: Tror du har helt rätt. Jag var egentligen inte alls redo, vet inte om jag är det än heller, och det hade nog varit annorlunda om vi inte skaffade en trea. Då hade Ebbot varit hemma mycket längre. Nu känns det dock helt okej eftersom han redan fått en fin kontakt med dagiset och de som jobbar där genom Lilli. Och för min egen del.. har ju varit hemma i 3,5 år utan arbete mellan barnen, så för min del känns det rätt skönt. Att komma ut och träffa vuxna några timmar i veckan liksom :)Lycka till med övertalningen. Är man pyttelite osäker på om man vill ha en trea så ska man nog köra på ändå. Tror man kommer ångra sig senare i livet annars. Så resonerade då vi :)
Zandra Claeson

Sara

Zed, vad kul och höra! Grattis till dig och Johan!!! Då är det dags och titta på större hus? Tror visst det finns ett här nere i Småland.. He he he.
Njut av nuet! Kram

Svar: Hehe, ja det skulle inte va så dumt va! Vi får ta en rejäl funderare iaf :) Och tack fining, ska försöka hinna med och njuta!! Kram kram
Zandra Claeson

Elin

Men gud så roligt, stort grattis!! Vad härligt att du mår bra så att du kan ägna några timmar åt företaget nu i början, måste vara skönt att ha kommit en bit med det i september när bebben kommer :) Stor kram!

Svar: Tack så mycket, ja jag mår nästan overkligt bra alltså. Hoppas det håller i sig så man kanske hinner med lite jobb eller företaget som sagt :) Stor kram!
Zandra Claeson

Sofia

Sofia :
Men gud så roligt med en till liten!! Jag har följt din blogg sedan Lilli var runt ett halvår och du hade en otroligt söt bild på henne som header. Har blivit så inspirerad av din inredning och ditt fotograferande sen dess och dessutom älskar jag att följa gravid-bloggar. Jag är snart 20 år gammal och bor mitt i Stockholm med min pojkvän så vi lever verkligen olika liv, tror att det är det som gör din blogg så intressant för mig. Lycka till och hoppas allt går som det ska!! Kram!
Svar: Så himla roligt att höra! Tack <3Minns att du skrivit nån gång innan och att våra olika liv var det som gjorde det intressant för dig, och så är det nog. Jag dras själv till sånt! Vilken bild hade jag på Lilli då förresten? Då var nog den här bloggen ganska nystartad har jag för mig iaf :)
Zandra Claeson

Svar: Tänkte att det var lättare att klistra in alltihop så du ser vad jag svarar på! Bilden på Lilli var en där hon knappt hade något hår och satt upp och tittade rakt in i kameran, tagen på samma höjd som henne (som att du låg ner på mage och tog den). Väldigt söt :) Jag tror också att bloggen var väldigt nystartad då! Jag kommer inte ihåg hur jag hittade hit, har för mig att det var genom blogg.ses startsida. Eller kanske att jag sökte på något som hade med augusti att göra och så kom din blogg upp och jag tyckte namnet var intressant? Haha äsch, jag minns inte. :)

Svar: Åh just ja. Den när hon hade en blå retro tunika på sig och precis lärt sig sitta.. Va roligt :) Och så himla skoj att du stannat kvar, trots extremt dålig uppdatering senaste tiden. Hoppas på bättring dock nu när jag får lite mer tid över :) Kram!!
Zandra Claeson

Boosse

men vad roligt! stort grattis! tänk att ebbot ska bli storebror, och lilli storayster, igen :)

Svar: Ja visst är det lite konstigt, men himla kul :)
Zandra Claeson

jenny - gravid & mammaliv i Nashville

Åh HURRA! äntligen får man skrika grattis! :)
SÅ glad för er vännen!
Och underbart att det funkar så bra med dagis. Kan tänka mig att det kommer vara ovärderligt när du är lite extra trött etc :)
KRAM!

Svar: Haha, tack :) Jo vi får hoppas det håller i sig, det blev lite tårar idag när jag gick så jag hoppas han inte får men för livet nu ;) Känner att en dagisplats är rätt skönt nu som sagt! Kram
Zandra Claeson

Ullis

Men åh vilken rolig nyhet! Jättegrattis till er. Tycker bestämt att ni får flytta tillbaka till Småland nu så kan vi vara föräldralediga tillsammans ;) Kramar

Svar:
Ja men jag hörde nåt litet rykte i julas om att ni ska ha en till också!? Vad roligt :) vilken vecka är du i? Kram
Zandra Claeson

Hanna - Min vardag, smycken och mode

Åh så roligt med en bebis till. Hoppas att allt går bra.

Svar: Tack, vad snällt av dig. Det hoppas jag också :)
Zandra Claeson

Ullis

Jag har gjort 19 fulla veckor nu så det är beräknat till 24 juni. Ska bli riktigt spännande.

Svar: Verkligen! Och grattis, om jag inte sa det innan :)
Zandra Claeson

Alfva

Men åh så spännande! Grattis till er!

Svar: Tack fina du, spännande är nog bara förnamnet.. Blir en svettig höst ;)
Zandra Claeson

Anna

Åh, vad roligt :) Ett stort grattis! Framöver vill jag väldigt gärna boka in en fotosession hos dig för att få fina bilder tagna av Amanda & kanske även något fint familjefoto fastän varken jag eller Björn är särskilt fotogenisk. Ha ha!

Kram // Anna Olsson

Svar: Tack :) Det gör jag mer än gärna! När hon börjar sitta ordentligt är en rätt bra tid för foto och då kan vi självklart ta några på er också. Vi kan ju boka nåt lite längre fram! Kram kram
Zandra Claeson

Trees, mamma i London

Åh GRATTIS :) Vad rooligt med en till liten plutt!

Svar: Tack, ja det blir nog häftigt :)
Zandra Claeson