Från trädgården.

 
Kommer nog aldrig vänja mig vid lyxen att bara kunna gå ut och plocka av det som kommer upp i rabatten. Att alltid kunna sätta färska blommor på bordet. Och den här sommaren är ju allt extra spännande då vi inte har en aning om vad som finns.
 
emma sofie

Det blir så hemtrevligt med färska blommor!

Svar: Det blir det verkligen :)
Zandra Claeson

Jennie

Visst är det lyxigt!
Just nu är vi å semestrar hos ett par vänner o härikring är det fullt med hagar, hästar o en jädrans massa vildväxande blommor. Underbart att kunna ställa ett litet glas eller en vas i ungefär vartenda rum. En riktig sommarlyx som det gäller att njuta av!
Ha det underbart!
Kram

Yohannas.se

Bara en sån sak ger ju en kick och lite extra lycka! Jag önskar på många sätt vi också hade hus!! :) :)

Svar: Förstår dig, jag saknade hus så jag höll på dö ibland :) Letar ni eller tänker ni bo kvar i lägenhet? (Sorry för så sent svar förresten, har inte haft upp datorn på snart tre veckor så det är först nu jag får läsa alla era härliga kommentarer)
Zandra Claeson

Yohannas.se

Nej vi letar inte hus, vi bor i så grym miljö och här kan vi tyvärr inte direkt köpa hus då de börjar på 5 miljoner och då är det typ fritidshus ;)Men vi får se.. vi är ju iväg så pass mkt också, och ingen av oss är händiga så jag vet inte om det är så smart. Men fundera gör vi alltid :) Trivs ni som sjutton eller ??? :)

Svar: Men oj, 5 mille! Det är ju lite väl mycket kanske... Har man normal inkomst och två barn vill man knappast lägga mer än 1,5 miljon på ett hus. Vi trivs massor med huset och läget, även om det är sjukt mycket man vill/behöver göra med det. Men vi fick det så billigt (550.000kr) så vad vi än gör här får vi nog tillbaka pengarna. Plus att vi bor väldigt billigt också. Hade vi bott kvar i Växjö skulle vi vara skuldsatta upp över öronen förmodligen och det är verkligen ingen höjdare!
Men hus är ju alltid hus. Älskar friheten och att slippa behöva tänka på andra hela tiden. Det saknar jag inte från lägenhetstiden :)
Zandra Claeson

Yohannas.se

PRECIS det vill jag ha ut också, som att jag vill kunna ändra färgen på ytterdörren.. det kan man ju inte för föreningen har ju enhetligt... (vi bor i bostadsrätt) Å att bo vägg i vägg är iiiiiiinte min grej kan jag säga, det kommer jag ALDRIG tycka om. Tyvärr alltså.. Så visst - jag vill verkligen bo i hus rent "känslomässigt" och kreativitetsmässigt.. men plånboken tillåter det verkligen inte tyvärr. För 550.000 skulle vi inte ens få ett sommarhus häromkring, om vi inte bodde i ett ruckel :( Det är sjukt hur mkt det kan skilja.. Helsingborg är ingen billig stad direkt :(

Svar: Nä det är riktigt trist. Att alla inte har möjlighet att köpa sig ett hus nuförtiden. Visst, vi hade grymt tur (hus någon kilometer ifrån oss går minst på 3 millar) och i stan skulle ett liknande kanske kosta 2 miljoner. Men ändå, förr kunde i stort sett alla köpa sig ett hus oavsett vart man bodde.
Zandra Claeson