Kräftfiske.

 
Igår var det kräftfiskepremiär i Alterälven. Själv har jag aldrig provat fiska innan men syrran och hennes sambo gör detta årligen och tyckte vi kunde hänga med i år.
 
Supermysigt var det och jag gillar det här med traditioner och att det alltid är samma människor som kommer för fisket. Man sitter i små grupper, eldar och äter. Alla känner alla och så åker man ut med sin lilla båt och vittjar kräftmjärdarna, dricker någon öl och har det allmänt gött.
 
Spänningen är olidlig när de kommer med mjärdarna...
 
Fotboll på ängen och två pojkar av samma skrot och korn.
 
Tömning av mjärdar.
 
Och två som trivdes alldeles ypperligt i höggräset på ängen vid ån.
 
Vi stannade bara till halvåtta-tiden men hann se ett helt gäng med kräftor ändå. Totalt blev det 75st så ikväll blir det kräftkalas för hela slanten. Kul!
 
Malin

Men hej. Här sitter jag och läser en blogg som jag läst ett tag och ser kusin B sitta ch grilla. Hälsa från kusinen i söder. :)

Svar: Hej Malin, syrran såg din kommentar och har hälsat :) Jag trodde först du var vår kusin (som har samma namn som dig) och att du måste ha skrivit fel, haha.
Zandra Claeson