Ännu en återblick.

Jag hoppas ni inte tror att jag har försvunnit för all framtid. Det smärtar verkligen i mig av att jag inte hinner med bloggen just nu, den har ju kommit att bli min ventil och dagbok de senaste två åren, men för tillfället är det en massa annat som upptar min tid.
 
Barnen är ju en sak. Företaget ett annat. Sedan en vecka tillbaka är jag nämligen registrerad som enskild näringsidkare som det så fint heter. Känns så roligt och förväntansfullt. Men det är som sagt mycket fokus på det. Hemsidan ska snickras ihop, foton ska väljas ut, affärsplan och namnregistrering hos Bolagsverket ska skickas in osv. Och så har jag Astrids hemsida att göra. Bland annat.
 
Och så har vi börjat riva lite i hallen här nere också. Johan har offrat sig på att få bort heltäckningsmattan i trappen som sen ska slipas och målas. Plankgolvet ska tas fram och behandlas, dörrar ska bytas ut och tas bort, vi ska måla väggar och fönster osv.
 
Men. Jag tänkte hursomhelst att ni kunde få se några glimtar från den senaste månaden. Inser ju att jag knappt fått ihop två inlägg under hela oktober och det är naturligtvis inte ok...
 
Jag och Lilli har i alla fall bakat och målat ganska mycket.
 
För tre veckor sen föll det lite oväntat drygt en decimeter snö här i krokarna som sedan smälte bort.
 
Pumpasäsongen kom.
 
I lördags åkte vi med syskon och barn på familjebad i Boden. Han med skägget är min bror.
 
Jag har även hittat perfekta ljusstakar till barnens alkovfönster på Coop. Stilrena och fina och bara drygt trettio cm höga. Från Konstsmide.
 
Jag fångar morgonögonblick med mitt nya objektiv.
 
Lyckas själv bli fångad på bild.
 
Och så har vi såklart firat världens finaste Lilli som fyllde tre år på oktobers sista dag. Johan hade höstlovsledigt och vi hade en riktigt fin dag med sång och paket på sängen, lek och bus på dagen och fika med familjen på kvällen.
 
Och så har vi dagen efter. Trött dotter som lekt som en galning med alla sina nya fina presenter. Det blev bland annat dockvagn, docksäng, Skrållan-docka (det är mycket dockor just nu som ni kanske förstår), play doh-pizza-bak, godis, böcker, barbies och kläder för den överlyckliga treåringen.
 
Så tusen tack för presenter och hälsningar som kommit från alla möjliga håll. I morse var det höga protester när jag sa att vi skulle till förskolan igen. Hon ska bara vara hemma och leka med alla sina saker just nu.
 
Älskade lilla tjej ♥
Emmelie - Mamma till Ebba och Hugo

Fina bilder, du fångar alltid stunden så bra i dina kort <3 Önska verkliegn jag kunde göra detsamma.

Svar: Säger som till de andra, tusen tack för era fina ord. Blir ju nästan lite generad ;)
Zandra Claeson

Pernilla Chis

Vad roligt med en uppdatering. Älskar dina vardagsfoton. Lycka till med alla dina projekt.

Svar: Vad glad jag blir, det är så himla kul att ni tycker om dom! Tusen tack fina du <3
Zandra Claeson

Emma

Helt fantastiska bilder! Håller med ovanstående person - så fina vardagsbilder tar du!

Svar: Så himla roligt att höra, tusen tack <3
Zandra Claeson

Emelie

Jag får också hålla med föregående talare :) Fina vardagsbilder!

Svar: Tack så hemskt mycket, blir så glad av era kommentarer <3
Zandra Claeson

Mammatea

Lycka till med allt som är på gång!

Svar: Tack, vad snäll du är!
Zandra Claeson

anna

vilka fina bilder. låter som att du har mkt runt dig men det är roligt det också när det händer lite

Svar: ja precis, ibland blir det kanske lite för mycket men då får man helt enkelt ta fram den där prioriteringslistan igen :)
Zandra Claeson