Söndagsbilden

Vilken härlig långhelg vi har haft. Det har förvisso spöregnat i två av dagarna, men ändå. Jag har fått massor med arbete gjort och så akutröjde jag hobbyrummet i källaren så jag äntligen har ett kontor att husera i. Namntavlor ska packas och trycksaker till massage-Astrid behöver bland annat bli färdiga så det är grymt skönt att kunna sätta sig härnere och jobba ifred. Så gott som i alla fall.
 
Får se om jag hinner måla väggarna härinne snart också, är så himla mörkt och murrigt med all furupanel. Golvet skulle också behöva målas, men helst vill jag ha ett laminatgolv eller nåt annat som bonar om lite mer.
 
Igår var vi förresten på min morbrors frus 50års-fest allihopa och svirade. Imponerades av barnen som hängde på helt okej trots dålig sömn under dagen. Det var full fart hela kvällen med ballonger och dans tills dom stupade i varsin vagn runt niosnåret. Hur enkelt och mysigt som helst.
 
Igår tog även Ebbot några nya steg. Det har liksom varit hellugnt ända sedan han tog de första för en månad sedan, men igår var det som om det gick upp ett ljus för honom. Att det faktiskt var rätt kul att se världen från det hållet - och att folk applåderar och tjoar för varje steg gör väl saken ändå lite roligare skulle jag tro.
 
Idag har jag fortsatt med Astrids saker. Visitkort och massagebroschyr som alldeles strax är färdiga. Johan och barnen har mest varit ute i trädgården och donat. Röjt fram hallonbuskarna och jordgubbarna och planerat för ett potatisland som det börjar vara hög tid att sätta.
 
Mysigt och händelserikt och uttråkat på samma gång får nog sammanfatta denna helg.
 
 
Vill ni se fler söndagsbilder kan ni kika in hos Fabriken.
Och så glömmer ni inte bort att tävla om glass va? Tänkte väl det!
 
Jennie

Fin bild....

Svar: Tack :)
Zandra Claeson

Johanna / Fru form o fix

Ja, det låter som en fulltecknad helg. Hoppas du får en bra kommande vecka!

Svar: Tack så mycket. Och detsamma :)
Zandra Claeson

Marie Bergman

Åhh vilken ljusstake!! =) Love it!!

Svar: Tack så mycket! Loppisfynd, 50kr :)
Zandra Claeson

anna

fin bild!

Svar: Tack <3
Zandra Claeson

Liza

Jättetjusig blogg!

Svar: Tack så mycket!
Zandra Claeson

Lissen

Vilka fina saker du har på byrån och helgen verkar ha varit trevlig.

Ha en fin vecka. // Lissen

Svar: Tack så mycket Lissen, lite hopplock i vanlig ordning :)
Zandra Claeson

sandra

Vad glad jag blev när jag såg din ljusstake. Jag fyndade en precis likadan på bakluckeloppis förra helgen. Vi gav endast 20kr för den och vi bara älskar den :)

Du har en otroligt mysig blogg :)

kram Sandra

Svar: Nej vad roligt! Jag hittade min för en 50-lapp i Växjö för några år sen. Så fina :)
Och tack, vad glad jag blir att du gillar bloggen <3
Zandra Claeson