Det tar sig...

 
Så roligt det är när man börjar se förändringen ta form. Att allt jobb vi lägger ner faktiskt visar sig. Snart är väggar och tak färdigmålade och kvar är lister, garderobsdörrar, golv och element. Tapeten var restad från fabrik (förstås) och har drygt två veckor kvar till leverans. Färdigställer vi rummet till dess så är det ju bara att slänga upp den när den kommer så det var väl inte hela världen.
 
 
När vi började riva tapeten på murstocken (innan jag ångrade mig och valde att behålla putsen..) visade det sig att dom hade grundat putsen med ett lager tidningsurklipp från september 1963, så jag sparade faktiskt några ark som jag eventuellt kommer rama in och göra tavlor av.
 
I år är det exakt femtio år sedan dom måste ha plockat bort kaminen, murat igen hålet och valt att sätta tapet över istället, så det kan ju vara kul att ha kvar beviset ett tag till tänker jag :)
 
erikasblogg.se

Jag drog med bort tapet från murstock idag. Fyy vilket jobb! Hehe. Kram!

Svar: spännande dock. och fint blir det :)
Zandra Claeson

Mammatea

Kul att följa ert arbete! Blir så fint.

Svar: tack så mycket, jag hoppas det iaf!
Zandra Claeson

Camilla

Skönt att det börjar röra sig framåt!
Vi har precis köpt ett radhus som vi ska totalrenovera. Inflyttning om två veckor - spännande! :D

Svar: Åh, spännande! Då måste jag ju hålla koll på er och allt som händer :)
Zandra Claeson

Ida Nilsson

Så roligt att hitta sådant! Vi köpte ett hus igår faktiskt, helt underbart fint! Kolla gärna mitt inlägg från igår om du är nyfiken :) Jag fullkomligt älskar det och längtar sååå tills vi flyttar in!

Svar: Jättefint hus, ser rejält renoverat ut också :) Hoppas ni inte behöver vänta allt för länge!!
Zandra Claeson

Maria

Vad duktiga ni är! :)

Svar: tack :)
Zandra Claeson

aliengirl- art is my life

Så såg det ungefär ut i min lägenhet när jag skulle flytta in. :)

Svar: Roligt! Ändrade du nånting eller behöll du allt?
Zandra Claeson

Y A S M I N E

Ska ni måla vitt golv också? :)

Svar: Det är tanken ja, men faktiskt så velar jag lite framochtillbaka ifall vi inte ska slipa av det helt och olja in istället... men mest troligt blir det vitt :) Enklast så.
Zandra Claeson

jenny - mammaliv i nashville

Vi fann tidningar från 50-talet i min mammas & pappas lägenhet under golven, spännande är det :)

Och himla fina strumpor du har :)

Svar: haha, tack :) Älskar att hitta sånt där och att läsa om det som skedde då! Får se om vi inte smusslar ner nåt här i huset också som kanske får vara kvar tills någon annan hittar det :)
Zandra Claeson

Lotta

Hej!
Måste bara fråga angående tidningsurklippen, står det vem personen på bilden är eller vilket lag det gäller? Det är nämligen väldigt likt min pappa som spelade hockey på den tiden.

Svar: Hej! Det står att han hette Eilert "Garvis" Määttä och var VM-hjälte i Moskva.Häftigt om det skulle va din pappa!
Zandra Claeson

Lotta

Tack så jättemycket för snabbt svar! Nej, det är inte pappa, men han spelade i Hammarby några år tidigare tillsammans med denna killen, om jag inte är helt fel informerad. Kul med gamla tidningar, det skulle man hitta oftare.

Svar: Men vilket sammanträffande ändå! Ja gamla tidningar är underskattat, finns massor med roliga saker att läsa om där :)
Zandra Claeson

maja.

så roligt!