Hemma hos.

Ni kan aldrig ana vilken skön helg vi har haft.
 
Sommarvädret gjorde come back nån dag i veckan och har hållit i sig sedan dess. Jag var inte riktigt redo för höst och kyliga vindar än, speciellt inte när det fortfarande anses vara sommar, så det här var guld värt.
 
Söndag idag igen då alltså. Igår var vi på kräftskiva med några grannar - kul! (och gott!) och idag lämnade vi bort Ebbot (kan vara första gången..) och gick på bio med Lilli alldeles själva. Bara vi tre. Såg nya filmen om Alfons och myste i biomörkret medan solgass och sommarsöndagen fortsatte.
 
Imorgon börjar hon dagis. Stortrollet. Känns lite ovant och pirrigt på samma gång. Lilli tycker själv att det ska bli roligt och kommer nog gilla det. Nu handlar det ju bara om femton timmar i veckan, men ändå. För mig som haft henne hemma sedan hon föddes kommer det kännas ovant till en början. Och tyst.
 
Och förmodligen hur skönt som helst.
 
 
Har tyvärr inga härliga bilder från helgen att bjuda på, däremot har jag redigerat några från syrrans hus som jag fotade i veckan inför en eventuell försäljning. Bilderna från själva huset får ni däremot vänta med att se tills imorgon.
 
Då är det måndag och jag inbillar mig att jag kommer vara mycket piggare än vad jag är just nu.
 
Ikväll har vi nämligen gjort vad vi har kunnat för att lösa lillbusens toalettfadäs (läs inlägget före), men tyvärr får vi känna oss besegrade och vänta in rörmokaren som skulle komma imorgon.
 
Håll tummarna är ni gulliga!

Mammatea

Kommer säkert bli jätte bra med förskolan men jag förstår dina känslor.

Emmelie - Mamma till Ebba och Hugo

Åh den filmen var Ebba på själv med sin farmor igår också!

2-barns-mamman

Mysigt att få ägna all sin tid åt ett barn i taget i bland. Gillade hon filmen?
Kommer säkert bli jättebra för alla parter när stora tjejen börjar dagis, även om det kan kännas tomt och konstigt :)
Håller tummarna för att det löser sig på bästa sätt med toan!

Svar: Hon gillade absolut filmen! Den var kanske en kvart för lång för hennes koncentrationsförmåga, men hon verkade ändå tycka om. Idag sa hon tillochmed att hon ville ha en egen hund ;)
Zandra Claeson

Maria Berndtsson

Började inskolning på förskolan förra veckan och lämnade liten själv en stund på fredagen. Först kändes det så tomt och tyst men sen njöt jag av att få vara ifred fast det bara var en och en halv timme. Tyvärr börjar vi denna vecka med sjukdom så det är ett litet bakslag

Svar: äsch, vad trist. Hoppas det blir nåt kortvarigt!
Zandra Claeson

Eddie och barnen på Bristol Academy

Håller tummarna för både det ena och det andra då! :)Ha en bra vecka! Kram Anna

Petra/Popetotrora

Låter som ni haft en superhärlig helg. Vi med! :) Det går ju liksom inte att ha det annat än härligt när sommarvädret bara fortsätter och fortsätter. Ljuvligt!

Svar: Men eller hur?! Jag vill inte att det ska ta slut.. även om jag gillar hösten också :)
Zandra Claeson

Sofia

Mysiga bilder :-)