I barnens rum.

Det blev så vansinnigt fint alltså. Ljust, nytt, gammalt, vårt och just som visionen jag fick (om inte snäppet bättre) när vi gick här och andades in den unkna gummidoften för allra första gången och noterade att huset hade plankgolv.
 
Helt perfekt!
 
Och ja, det mesta av inredningen är återanvänt. Har inte köpt mycket nytt alls, utan försökt hålla mig till det vi hade eller sånt som har hittats begagnat eller som låg här i huset. Förutom Lillis säng och några småprylar typ. Precis som jag ville. Och det må se fint och stylat ut nu, men faktiskt så är det inte många saker dom behöver vara rädda om. Inget är hutlöst dyrt eller av dålig kvalitet (hur nu det egentligen går ihop..?) så här kan dom röja (nästan) hur dom vill.
 
Det är nästan så man längtar tills vi gör om vårt sovrum och vi får flytta in här ett tag...
 

Lillis sovdel:
 
 
Och Ebbots lilla krypin:
 
 
Nu ska bara tavlor och hyllor upp och annat sånt där småfix fixas men det är ju sånt man håller på och ändrar lite tillochfrån ändå.
 
Vill ni se hur det sett ut under renoveringen kan ni förresten klicka här, här & här. Och om ni vill se hur det såg ut från riktigt riktigt början, kan ni ta en kik här nedanför!
 
 
 
 
Teres

Väldigt ljust och fint rum. Så mysigt med det lilla krypin för sovhörna också. Fint sliten liten grupp

Kram Teres

Svar: Tack så mycket, ja möbelgruppen föll jag för direkt. Blocketfynd :)
Zandra Claeson

Johanna

Jösses, vad fint! Där vill jag bo :)

Mammatea

Vilken skillnad! Så otroligt fint.

Emelie

Otroligt fint! Vi funderar på tapeten till sonens rum och den känns klockren när jag ser den! Urtjusigt!

Svar: Och den är ännu finare i verkligheten, lovar!!
Zandra Claeson

anna m ludde

Vad grymma ni är, bra jobbat!!

Junitjej

Så fina barnrum!

Linda N

Vad duktig du är Zandra! Det blev verkligen fint.

Sofia- Mamman mitt i kaoset

Vad snyggt det blev, kan tänka mej att flytta in där jag också. ;)

2-barns-mamman

Så fint! Härligt med så mycket lekyta! :-)

Erika Edin

Mitt hjärta stannade just lite... SÅ JÄKLA FINT! :D Jag blir glad av att bara se bilder på rummet - jag kan bara föreställa mig hur glada barnen ska vara av att ha det rummet att leka i! :D Hejja!

Svar: haha, söt du är. Men jo, det blev faktiskt sjukt bra.. är så galet nöjd. Men det bästa är ju att ungarna har nånstans att vara där dom verkligen tycker att det är roligt. Tillochmed Ebbot är nöjd därinne :)
Zandra Claeson

ellie

Helt underbart fint! Har länge velat fixa sonens rum men bor man i hyreslägenhet så har man inte så fria händer. Varken när det gäller tapet eller likande. Ganska tråkigt :/

Svar: det vet jag allt om, inte roligt. Men tänk sen när ni kanske bor i hus så roligt det kommer att bli då :)
Zandra Claeson

jenny - mammaliv i nashville

Så duktig du är!! Så himla fint altså!

Pernilla Chis

Så jävla bra det blev! Ni är grymma.

Sara

Åh herre vad snyggt! Precis min smak. Där har ni jobbat bra!
Kram!

Sofia - Fotoblogg

men åh! det är ju så fint så att man dör! så mysigt. jag ÄLSKAR verkligen eran stil så himla mycket! ♥

Svar: men tack!! så glad jag blir :)
Zandra Claeson

Yohannas.se

Jag fattar inte hur man kan ha det så avskalat och ha så extremt lite leksaker och så.. jag har försökt hur många gånger som helst, men så kommer föräldrar och svärföräldrar och diverse folk hit med en massa (enligt mig mög!!) och så kaosar hela stilen man försöker skapa :( Hur gör du ????!!!!

Svar: haha, know what you mean! Gömmer det i snygga korgar och lådor (eller så hivar jag ut det efter ett tag, speciellt om ingen leker med det). Vi har dock varit extremt sparsamma med att köpa leksaker eftersom vi alltid har bott så litet. Nu lär det väl bli ändring på det ;)
Zandra Claeson

Malin Rydh

Herrejestanes så galet fint! Så duktiga ni är och tack för att du delar med dig av detta sjukt fina=)

Svar: Så lite så! Kul att du tycker om det :)
Zandra Claeson

ACIRES - Fotograf i Skåne

Det är ju fantastiskt fint men det visst du redan! ;)

boosse

Så fint! Perfekt med gemensamt lekrum och varsitt krypin, vill också ha det så. Våra ungar får iofs också ett gemensamt lekrum eftersom de kommer båda sova hos oss, om inte Maribel flyttar in i lekrummet när de blir två.
Urtjusigt!!

Svar: Nämen!! Vankas det syskon?? Så roligt att höra, grattis!! Och tack :)
Zandra Claeson

Tess

Åh, så fint! :) Kram

Nottin

Vad fint det blev! Ser mycket större ut. Fast var det inte jobbigt att göra om den där härliga blåblommiga tapeten till helvitt?! Vad skönt att läsa om folk som inte bara köper nytt utan återanvänder :)

Svar: Jag hade faktiskt tänkt spara en vägg med den blommiga tapeten, men den skar sig så mycket mot den nya så då blev det tyvärr att måla över. Dock, sparade vi bakom elementet så där kan man faktiskt få en liten dos 60-tal om man vill ;) Ja, återanvändning är det bästa. Älskart!
Zandra Claeson

michaela- nybliven tvåbarnsmamma ♥

wow. helt fantastiskt fint. vilken förvandling alltså!

Lottiz Fotograferande fyrabarnsmamma

Vad fint det blev och vilken skillnad. Super läckert.

Var gärna med och tävla om en sångpåse från Oskar och Ellen. http://lottizdays.blogg.se/2013/april/tavling-vinn-en-sangpase-fran-oskar-och-ellen-2.html

Yohannas.se

Jag gillar inte riktigt å köpa leksaker.. lillen leker inte med en enda leksak.. han tuggar och suger på diverse grejor i hela huset, men inte en enda grej "leker" han med och det gjorde inte dottern heller. En plasttratt i köket eller en sladd är betydligt mer intressant liksom. Eller riva ut dotterns alla böcker ur hyllan typ.. Jag måste helt klart organisera betydligt klokare så jag slipper se allt plotter barnen får sen, längtar tills min sambo hivar (säljer) de nedrans sofforna snart så jag kan göra ett BARNRUM damn it!!! Så inspirerande med ert fina golv !!!

Sara

Åh vad fint! Älskar plankgolvet och tapeterna! Så snyggt!

Svar: Tack så mycket Sara :)
Zandra Claeson

Eva

Så himla fint! Jag gillar din stil i massor:)

Svar: Åh, tack så mycket. Glad jag blir :)
Zandra Claeson