Om att pricka rätt.

Det var ungefär såhär jag tänkte att det skulle bli när jag (eh..eller vi..) började spåna kring vardagsrummet. Är dock fantastiskt glad att jag ångrade mig i sista sekund (som vanligt) och valde en mörkare nyans på golvsocklar och dörrlister. Blev inte så sterilt utan en riktigt effektfull inramning bara.
 
Väggarna är målade med Klassisk vit 9918, till fönstrena tog jag Vit komfort 8395 och övriga lister samt skjutdörrarna är målade i Kalk 10341. En lite grå/beige historia.
 
Inredningen är återanvänd på alla sätt och vis. Det mesta är second hand-fynd eller sånt som vi haft med oss hela tiden. Sen ska det förstås in mer. Fler möbler, fler tavlor, någon matta, kanske asa in pianot? - och en massa andra saker. Såklart.
 
Men först: välkomna in på en första kik!

 
Eftersom rummet är så pass stort har jag delat av det med hjälp av soffan. Lämnade en luftspalt bakom där jag fick in det fina skrivbordet och bildade en liten arbetsplats/skrivbordshörna där vi kan betala räkningar eller låta barnen sitta och rita.
 
 
Från matsalen sett...
 
 
Fler vinklar...
 
 
Klicka HÄR om ni vill se hur det såg ut innan vi fick äran att testa Jotuns färger. Annars har ni en bild här nedanför på hur det såg ut samma dag vi flyttade in för snart två månader sedan...
 
 
Och så glömmer ni inte att tävla va?! Tänkte väl det.
 
Klicka HÄR eller HÄR för att vinna en färgcheck på 1000kr. Vid midnatt avslutas tävlingen och imorgon presenterar jag de lyckliga vinnarna. Lycka till ♥
Mammatea

Du har verkligen känsla för det där. Gillas!

Svar: Tack så mycket Tea, du är alltid så go i dina kommentarer!! Kramar
Zandra Claeson

Erika Edin

Det blev galet fint alltså! Jag är ju en sån där som är livrädd att blanda olika vita nyanser, kanske man borde blir lite mer wild and crazy på det planet... :P

Svar: oj, haha då ska du komma hem till oss. Nä men jag fattar vad du menar, har alltid också varit lite skraj för det men ju mer man vågar prova desto bättre blir det ju oftast :)
Zandra Claeson

Sara

Gud vad duktig du är! Det är galet fint!

Svar: Tack söta, glad jag blir!!
Zandra Claeson

Vardagspusslandet - Småbarnskaos

Det blev ju kanon! Och vilken skillnad det blev i och med att ni inte målade listerna vita också. Lyxigt med den typen av möblering, vårt vardagsrum är så litet att här måste allt stå längs väggarna tyvärr :(

Svar: Åh, tack! Ja det blev riktigt bra med annan listfärg faktiskt. Är så glad för detta stora rum, innan har vi alltid haft små vardagsrum och det blir lite trist i längden att aldrig kunna möblera om typ.. annat än småsakerna.
Zandra Claeson

Frida Grundén

Underbar blogg du har!

Svar: Oj, tack så mycket. Så glad jag blir <3
Zandra Claeson