April moodboard.

April. Månaden då vi hoppas på grönare tider, att snön försvinner och att solen värmer våra nackar när vi är ute i trädgården. Då vi drömmer om luftiga uteplatser och nyklippt gräs. Planterar i krukor och får tillbaka inredningslusten.
 
 
För mig har april handlat mycket om just det. Inredning. Hur vardagsrummet skulle se ut denna gång, vad jag egentligen borde göra klart i barnens rum. Köksplanering. Hallplanering. Organisering och struktur. Men det har också handlat väldigt mycket om barnen. För trots att man är mitt uppe i husrenovering och vad som kan vara början på ett eget företag, kommer de alltid att gå först. När man sitter med näsan i iphonen eller "ska bara" fixa nåt med datorn, bränner alltid det dåliga samvetet till litegrann. För mig i alla fall. Och det är verkligen inte nåt jag vill ska gå ut över dom och deras dagar här hemma.
 
Men snart vänder vi blad och går in i maj. Det innebär mindre blöta gräsmattor, mindre kläder på barnen och allmänt en enklare vardag. Obeskrivligt skönt.
 
 
Förutom fotograferingar och arbete vid datorn kommer maj förmodligen även bli månaden då vi tar itu med matsalen. Jag vill bredspackla väggar och måla. Och kanske blir det även den här fina tapeten från favoriten Manuel Canovas. Lite sugen på gröna toner därinne faktiskt. Fint och mysigt och med en touche av orangeri. Typ.
 
Kika gärna in hos Fabriken också för fler moodboards att inspireras av!
Ida Nilsson

Jag förstår hur du känner.. Vi har precis köpt hus och det är inflytt om en månad. Vi har inte börjat packa. Alls. Men samtidigt längtar jag som en tok och vill bara flytta nu nu nu! Men det finns ju en del att ta tag i innan dess..

Svar: Skojigt, grattis! Vi packade väldigt lite egentligen, ganska naivt faktiskt med tanke på att man alltid har mer än man tror. Fick bli några onödiga vändor med bilen, men tillslut hade vi fått hit allt :)
Zandra Claeson

Sofia

Åh, vad glad jag blir att du gillar! :)

Spännande det lät med en början till ett eget företag, lycka till med det!

Svar: Tack så mycket, vi får väl hoppas att det utvecklas åt det håll man vill iaf :)
Zandra Claeson

Jenny - Hemtrender

Javisst är det härligt, bästa tiden är nästan nu när vi har hela sommaren framför oss:) Jätte fin blogg du har, tack gör ditt besök hos Hemtrender!

Svar: Tack så mycket, roligt att höra! Så är det verkligen, älskar denna tid alltså :)
Zandra Claeson

Sofia

Man måste prova - annars vet man inte! Det kanske inte funkar, men då har man åtminstone provat och det kan ju faktiskt funka riktigt bra också!

Svar: Kloka ord. Försöker resonera på det viset faktiskt, skulle det inte gå är det egentligen inget riktigt nederlag utan bara en erfarenhet rikare. Cheesy kanske, men ändå så sant!
Zandra Claeson

Josefine Anerland

Så himla fin och bra blogg!

Svar: Tusen tack, så roligt att höra!!
Zandra Claeson