Lite lättare.

Trots att vi fortfarande inte vet huruvida det blir någon kåk eller inte, så mår jag faktiskt så jäkla gött just nu. Idag. Försov oss (läs mig) imorse när jag och ungarna skulle åka och hämta mamma i Luleå (hon har jobbat och varit på semester i tre veckor, så Lilli var väldigt förväntansfull), men det gjorde absolut ingenting. Hann hyfsat i tid ändå och ända sedan dess har den här dagen flytit på rätt bra. Skaffat mig en bra överblick av vår ekonomi (som ju behövs imorgon när vi ska träffa bank) och efter en supergod middag bestående av stekt laxfilé på salladsbädd med avocado, tomat och bönor tog jag mig äntligen iväg till simhallen igen. Halleluja!
 
Har inte simmat sedan Ebbot föddes så att dra de där första tagen var nästan obeskrivligt skönt. Tyst, svalt, mysbelysning på och alldeles lugnt i vattnet. I alla fall till en början. I fortsättningen hoppas jag att jag kan simma åtminstone en gång/vecka, men helst två. Och kanske en och annan löptur också om bara mina benhinnor slutar göra ont efter varje pass.
 
Men. Det roligaste utav allt. Det stod nämligen en våg inne i omklädningsrummet som jag ställde mig på. Också för första gången på bra länge. Och gissa vad den stod på?
 
60 kilo!
 
Och efter att jag hade simmat 59,5. Så lite har jag inte vägt sedan jag väntade Lilli så fatta hur glad jag är just nu. Inte konstigt att mina bikinitrosor fladdrade i vattendraget liksom. Nitton kilo lättare sedan Ebbot föddes och 4,2 kilo lättare på fem veckor. Helt sjukt.
 
Oh well. Tänkte bare skryte lite om hur bra jag mår just nu. Nu ska jag återgå till mitt in-i-döden-projekt med att sortera och bestämma vilka bilder som ska framkallas och inte. Och kanske gnaga lite på den där mörka chokladkakan som ligger gömd för övriga familjemedlemmar i min jackficka, hähä.
 
Gött?
 
Jennie

Härligt & bra jobbat Z! Själv har jag stått och stampat på samma vikt i typ tre månader men nu är det ändring på det. Fika får jag absolut, men då måste jag promenera först :) Målet? 2 kilo ner till nästa fredag då vi har julfest på jobbet! Då är jag tillbaks där jag började innan Billie blev till viktmässigt, men visst lite mindre muskler och lite mjukare är jag ju förstås. Men nu är jag iallafall igång med promenader/jogging & gymmet igen. Känns grymt :) Heja oss!!

Svar: Det var samma här. Efter Lilli stod jag och stampade på 62 kilo ända tills jag blev gravid igen. Känns så jävla gött att vara under den siffran nu igen :) Skönt att du kommit igång , såg att du fått Annica med dig också :)
Augustifamiljen

maria

Jag har också simmat idag. så häärligt!

Svar: Skönt! Har du något mål eller är det bara för att få lite motion?
Augustifamiljen

mammatea

Bra jobbat och skönt med simning.

Svar: Väldigt skönt med simning!
Augustifamiljen

jenny - mammaliv i nashville

Vilken rolig surprise!! :)
Ät chokladkakan med bästa samvetet.
Underbart att du mår så bra just nu. Fortsätter hålla tummarna angående boendet <3

Svar: Choklad och godis smakar ju faktiskt såå mycket bättre när man har rört på sig :)
Augustifamiljen

Maria NB

Bra jobbat. Klart man får choklad som belöning =)

Svar: Mener't :)
Augustifamiljen

maria

Nej, det är mest för att få lite motion och hålla vikten :)

Svar: Ungefär samma som mig då. Fast kanske ner nåt kilo till iaf.. SEN är jag nöjd :)
Augustifamiljen