en efit.

Johan har varit fotbollsdomare i Pite Summer Games hela dagen, så för att göra något roligt av tiden och tänka på annat än att... ja, föda barn och sånt, kände jag att det var dags för en efit - ett foto i timmen. Länge sen nu, så det passade perfekt!
 
07.50. Oboy och polarmackefrulle till mamman. Välling och polarmacka till Lilli. Inga planer för dagen än sålänge.
 
08.50. Lämnar stöket här hemma och plockar upp några godbitar på kondis och överraskar mormorn och morfarn till morgonkaffet istället.
 
09.50. Hjälper mormor med sängbäddning.
 
10.50. Vi sa hej och åt korv med den fina pappan en stund.
 
11.50. Lilli har precis somnat.
 
12.50. Försöker hinna ikapp.
 
13.50. Anser att hon har sovit färdigt för dagen. Tack och lov är hon av samma åsikt ungefär två sekunder efter att fotot tas.
 
14.50. Vi är ute i trädgården en stund där jag passar på att gallra bland morotsskotten. Otroligt vad vackra pioner är förresten.
 
15.50. Spelade ut mitt massor-av-förvärkar-och-johan-är-borta-hela-dagen kort i förmiddags hos mamma och pappa, så vi var mer än välkomna tillbaka på middag sen sa dom.
 
16.50. Det bjöds på fiskgryta. Norsk öring (egenfångad av mor för övrigt), crabsticks, ärtor, grönsaker och något såsigt var det i alla fall i den. Resten har jag redan glömt, men gott var det!
 
17.50. Innan vi åker hem och tar kväll trillar hon och dunkar pannan i soffbordet. Storgråt utbryter och till råga på allt är hon så sjukt trött, grinig och söt och pekar på sina myggbett samtidigt som hon kliar där. När vi har kommit hem kletar vi alsolgel på alla knylor och utgår från att det blir lite bättre.
 
18.50. Sista stunden innan läggdags. Vi läser böcker och gosar i soffan. En stund senare får en mycket trött mamma äntligen lägga benen på soffpallen och invänta sin tillika trötta sambo. Ganska snart konstaterar vi också att det faktiskt är helt ok att krypa ner i sängen innan klockan slagit tjugoett. Även om det är fredag.
Linda N

Med risk att bli tjatig, - Vilka fantastiska bilder Zandra!:)

Svar: Tack linda, det blir inte tjatigt, jag lovar ;)
Augustifamiljen

Linda

Dina bilder slår mina efit med hästlängder! Du får sånt fantastikst ljus i dina bilder, redigerar du dem?
Hoppas på att den lille knodden vill titta ut snart så du kan få njuta i sommarvärmen med bebis utanför än innanför :)

Svar: Tack Linda, va söt du är! Jo jag redigerar alla foton, mer eller mindre. Ibland drar jag upp ljuset lite bara och ibland gör jag ganska mycket med dom beroende på vilken känsla jag vill förmedla. Använder gratisprogrammet Photoscape, då jag aldrig orkat lägga över mitt gamla photoshop till den här datorn. Men det funkar helt ok tycker jag! Får kanske börja med redigeringstips sen ;)
Håller också tummarna att han kommer snart, för nu börjar jag va rätt less ändå!
Augustifamiljen

Anne

Härliga bilder! Jag ska se till att få upp min efit idag!!

Svar: ja just ja, funderade ju vart den hade tagit vägen :)
Augustifamiljen