att gå i väntans tider.

Usch. Idag är inte modet på topp direkt. Idag känner jag mig så sjukt färdig och less och vill bara att det ska sätta igång. Oroar mig mer och mer för att gå tiden ut, bli igångsatt och behöva pressa en femkilosklump genom aulan, även om det egentligen inte finns något som säger att det kommer bli så. Men ändå. Just idag är jag så förbannat utled på att vänta bara.

Och så stormar det och regnar och är allmänt ruttet väder så man inte kan hitta på nåt för att åtminstone få tiden att gå.

Ikväll ska jag därför se en snyftare, typ PS I Love You eller nån sån, äta jordgubbar, kanske få ett välbehövligt psykbryt och grina hutlösa mängder så hormonpåslaget kanske får igång det här ändå.
Vad tror ni om det?
 


Mikis - 16/6 klockan 16.00
Linda N - 19/6
Elin - 20 juni, 49 cm lång och 3780g
Boosse - 21 juni, 4020g och 52 cm
Malin B - 21/6 kl 23:30, 2900g och 48 cm
Beräknad förlossning: Midsommarafton 22/6
Linda - 22/6. 3900g och 51cm
Jennie - 22/6. 3460g och 50cm
Sandra - 22/6 kl. 22.30
Proppen - 23/6. 3750g och 50cm
Mikis backup - 23/6. 3232 gram & 49 cm
Sofia - 24/6, 3850g och 51 cm
Johanna - 26/6. 4025g och 51cm
Pappan - 26/6. 3580 gram
Lisandra - 27/6. 3780g och 51cm
Melanie - 27/6. 3970 g och 50cm
Emelie - 28/6. 4010g och 52cm
Erika - 28/6. 3310g och 51cm
Malin - 28/6, 3750 gram och 50 lång
Jessica - 29/6, 3940g och 52 cm
Pernilla - 29/6. 3890g och 51cm
Oprofessionell - 30/6. 4250 g (sorry) och 51cm lång
Jag - 1/7. 3910g och 51cm lång
MammaTea - 2/7. 4100 gram och 52 cm
Linn - 2/7, 4100g, 52 centimeter
Maria - 3/7. 4270g och 53cm
Alfva - 3/7. 3740 gram och 51 cm
Madde - 4/7. 3940 gram och 51cm
Spanienfrugan - 5/7. 3600g, 51 cm
Mormorn - 7/7 kl 10.10. 3850g och 52cm
Sandra på Ön

Du ska se att du har rätt. Att den lilla kommer den dagen du har gissat :) Kramar från mig

Svar: Ja men tänk om han gör det!? Då blir jag ju ensam vinnare på 1/7, och så kanske jag sätter EM-finaltipset också och slår Johan, vore nåt det ;)
Augustifamiljen

Yohanna

Det tycker jag du ska, why not!! Det är ju trots allt lättare att fördriva tiden med meningsfulla saker utomhus, så är det bara! Vi fick äntligen en solig dag, men nu ser regnet ut att vara på väg.. Men har iaf hunnit roa lillan, gå två promenader och så.. Så nu återstår bara att fylla kvällen... Håller veeeeerkligen tummarna för dej!!

Svar: Har också varit ut på två promenader nu ikväll, nästan på vippen till powerwalks och har haft massor med förvärkar hela kvällen. Nu jävlar alltså :)
Augustifamiljen

Linda N

När du är så full av gråthormoner kan det bara innebära en sak,- bebisen är på gång. Lycka till:)

Svar: hihi, hoppas! Dock inte grinat nåt, utan mest varit arg.. det kanske säger nåt också får man hoppas :)
Augustifamiljen

Karin

Haha :) ja det kanske funkar! Lycka till med allt! Och sköt om dej!

Svar: Vi får hoppas iaf :)
Augustifamiljen

Linda

Det låter som en bra ide´ det! Vårt första barn kom ynka 5 timmar för "sent" beräknat - vårt andra var beräknat till den 9Juli. Jag väntade, väntade och väntade och trodde till slut att BM fasen hade beräknat en månad FEL!! Hade jättesvårt att ta mig upp för trappan på kvällen till sängen minns jag. Det var en pina för jag fick sådan kramp i höfterna så jag var sugen på att sova på soffan istället. Annars mådde jag rätt så bra kroppsligt, men kanske inte i huvudet...
En tid för igångsättning 14 dagar över tiden kombinerat med frisk luft i goda vänners lag utomhus en hel dag i sommarvärmen gjorde susen, för just 13 dagar efter BF, den 22 Juli, kom han på natten. Hoppas att du inte får vänta så länge! Stå ut och tänk positiva tankar! Pepp, pepp!!

Svar: Tack för peppet, det hjälper verkligen. För visst är det säkert så, att ett BF kan vara svårt att räkna ut då det egentligen kan variera på ungefär fyra veckor. Har också känt det där med krampkänslan idag, i höfterna och låren. Har tagit två promenader nu ikväll också, så förhoppningsvis hjälper det till.. vore ju skoj om jag kunde sätta min egen gissning också ;)
Augustifamiljen

helena k

jag håller tummarna att det sätter igång snarast! tycker du gör det himla bra, är imponerad att ditt humör varit bra såhär länge! lycka till när det är dags!

Jonas

Vi väntar. Vi hoppas. Vi håller tummar. Smålandsligan mobiliserar kraft. You go girl!!

Svar: Tack, det känns tryggt :)
Augustifamiljen

Frida

Ät mycket jordgubbar nu:) jag sitter här & ammar och sörjer
Att inte kunna äta:/ vräk & peppa inför bf, kommer gå snabbt & bra tror jag , en kille på 3600 gr gissar jag:)

Svar: Tack, jag hoppas det också! Ja just det.. jordgubbar är ju inte så bra när man ammar nej, hade jag glömt bort. Får nog bli en skål idag också :)
Augustifamiljen