Årskrönikan 2012.

Och här har vi den, årskrönikan. Tar som sagt lite tid att knåpa ihop, men va tusan - när vi ändå bara håller oss hemmavid så spelar det ju större roll. Då kör vi då!
 
 
JANUARI

Vi bodde fortfarande i lägenheten och i mitten någonstans hade jag gått in i vecka sjutton. Har för mig att det var ganska kallt (och skumpigt), men vi åkte ändå skoter med syrran och dom en av helgerna och den 25:e fick vi äntligen se vår lilla gosse i magen. Han var så fin redan då. Januari var också månaden då vi flyttpackade ganska mycket, drömde om vårt nya hem och dillen på mässingsljusstakar tog sin fart.
 
 
 
FEBRUARI
 
Vi flyttade alltså in i det här huset, fick besök av Johans föräldrar och påbörjade ommålning och omtapetsering per omgående. Vi gjorde även ett besök på Teknikens Hus i Luleå, hade världens bästa Annamika & Christofer på besök från Växjö och upplevde vinterns kallaste helg. Minus 37 grader stod tempen på den helg då Johans föräldrar var här och någonstans däremellan gick jag in i vecka 23 och hade foglossningen from hell.


 
 
 
MARS
 
Jag började få akupunktur mot min foglossning och blev faktiskt mycket bättre. Fixade och donade mycket här hemma eftersom det skulle bli inredningsreportage av NSD och Kuriren i april och så myste vi mest på har jag för mig, jag och lillan. Åkte spark och klappade renar och sånt. Och så hade jag jack-jakt, Lilli slog sömnrekord och vi fick världens bästa Annamika & Christofers bröllopsinbjudning.
 

 
 
 
APRIL
 
Äntligen var våren här! Men så kom den aldrig riktigt igång. Det töade och så kom det ny snö omvartannat hela månaden och tillslut höll man på att tappa humöret på riktigt. I Växjö däremot var våren kommen, även om det var rätt kallt (förstås) just den veckan då vi var där. Där hann vi i alla fall träffa våra vänner, klappa Klasentorpska får och Lilli åkte tåg för första gången. Och så hade vi inflyttningsfest dagen efter att Josefine hade varit här för inredningsreportaget.
 
 
 
 
MAJ
 
Men nu var våren här! Och som vi hade längtat. Bar mark, värme, inga jobbiga overaller att ta på. Snygga till och odla i rabatten. Lilli sprang sitt allra första lopp, Svanlunken, och jag höll för fullt på med utmaningen Photo A Day. Här hittar du alla foton ifall du är intresserad >> och så började slutet på graviditeten sakta men säkert smyga sig på. Magen i vecka 36 på sista kortet...
 
 
 
 
JUNI
 
Sommarmånaden. Månaden som världens bästa Annamika & Christofer skulle bli makarna Elfström och månaden som lilleman skulle komma. Midsommar och BF. Ljusa nätter och varma bad. Eller ja, inte för mig då kanske, jag var ju stor som ett hus och ville inte alls undlåta mig förödmjukelsen att vistas på en strand bland folk. Så vi var mest hemma och vid stugan, loppisfyndade i Badhusparken och hoppades att lilleman behagade titta ut nån gång. Men där fick vi ju vänta lite...
 

Jag i vecka 40 och så inleds fotbolls-EM.
 
 
Och för att undvika en totalkrasch på grund av för stort inlägg, tror jag faktiskt att vi pausar här. Måste ge ungarna mat och försöka ta mig ut en sväng också, så del 2 får komma lite senare under dagen.
 
Stay tuned ♥
mammaTea

Kul att läsa och se vad som hänt under året!

JUNITJEJ

Så underbart att läsa!

Svar: Kul att du gillar :)
Augustifamiljen

Elle

Roligt att gå tillbaka i tiden och läsa! Startade följa din blogg för någon månad sedan så då är det extra roligt att se vad som hände innan :)

Svar: Ja va roligt, för man orkar ju oftast inte gå tillbaka så långt i ett arkiv om man hittar en ny blogg.. Du kom in ganska perfekt med andra ord :)
Augustifamiljen

jenny - mammaliv i nashville

Vilken underbar första halva på år 2012 & så otroligt vackra bilder som alltid!
Gott nytt år på er!

Svar: Tack för dina fina ord, blir så glad att ni tycker om mina bilder :) Kram och god fortsättning!
Augustifamiljen

anna

kul att få kika tillbaka på året:)

Svar: Roligt att du gillar :)
Augustifamiljen

Linda

Finaste bilderna som alltid - och stort krya på er!

Svar: Aaw, tack! Blir så glad när ni gillar mina bilder :)
Augustifamiljen