huset i all sin glans.

Igår var verkligen en perfekt dag på alla sätt och vis. Det lilla monstret kunde vara hos mormor medans jag städade och piffade här hemma i lugn och ro, allt gick som jag tänkte, hann det jag skulle som sagt och tulpaner hade dom fått in på affärn. Fåglarna kvittrade från morgon till kväll och solen lyste och allt sånt där också. Och så fick det ju vara reeent här hemma! Obeskrivligt skönt för en före detta städ-och-plock-maniker kan jag lova!

Såhär ser i alla fall huset ut nu. Lite fix kvar här och där, men i det stora hela börjar vi känna oss nöjda.


Matsalen med det vackra bakbordsbordet och mina väldigt olika stolar. Röda pelargoner i fönstret och den mossgröna industrilampan som blev svart ändå. Och tittar man riktigt noga ser man att Lilli redan hunnit vara framme...


Ovanför byrån i köket sitter tolv ark av en slaktad flora och gruppen med mässingsljusstakar jag tycker så mycket om. Lampan kostade en tjuga och var petrolblå till färgen innan den sprayades svart och fick en längre sladd.


Vardagsrummet.


Trappen och vy mot vardagsrummet och den underbart konstiga höjochsänkbara skolstolen jag fyndade på Reprisen för ett par veckor sen.


Läs,- spel-och kontorshörnorna på övervåningen som det bara ska bli mer av helt enkelt. En till fåtölj, ett bord, fler hyllor, några tavlor osv. Den härliga trearmade stringlampan har jag lånat från stugan tills vi hittar nåt annat och pallen köpte jag av samme man som sålde skrivbordet. En ovanlig pjäs som man kan konvertera till en trappstege.. (visar nån annan dag!)


Lillis rum med nåt så ovanligt som en skorsten rakt igenom golvet! Också det enda rum i huset man riktigt kan känna nordanvindens kylande egenskaper i.


Och så har vi vårt sovrum. Det härliga luftiga sovrummet som vi sover så fruktansvärt gott i.

Nu har ni nog sett hela huset tror jag, förutom toaletterna och en bra bild på köket förstås. Men den som väntar på något gott liksom.. Nu ska jag lägga mig i soffan en stund till och njuta lite mer av att nästan vara färdiga!

Hemma-hos-reportaget ska förresten publiceras i NSD och Norrbottens-Kuriren om två veckor eller en månad och det ser jag verkligen framemot!
boosse

Tack så hemskt mycket! Och ja, påfåglar är bra vackra.



Ni har så otroligt fint hemma hos er. En härlig blandning av gammalt och nytt, så som jag gärna skulle vilja ha det. Jag bara älskar köket och matsalsdelen!



Kram

mammaTEA

Fint ni har! Gillas skarpt.

Jennie

Himlans fint Zandra! Ska bli spännande att se slutresultatet från tidningen. Det får du publicera på det sätt du kan :)



Du är förresten utmanad i min blogg!

Kram på dig.

oprofessionell

Åh. Trappan är ju totalt supermagisk!



R.i.k.t.i.g.t avis på att ni bor så fint :)

Frida

Fantastiska bilder! Färgerna är underbara. Och vilken bra boksmak du har!

Lina- mamma till Gustav

Men oj så fint ni har det, gillat blandningen av lite gammalt, lantligt och nytt :)

Sv: ja då är det precis som här, man plockar upp för att kunna dammsuga och när man väl hämtat den och kommer tillbaka har barnet hällt ut allt igen :) köket ska vi inte tala om, posten och allt möjligt hamnar på bordet, diskbänken full för att man inte orkar efter man ätit och när man väl tar hand om det är det för att laga ny mat och stöka ner haha! Och jag VILL ha det så där rent och fint men det går liksom inte ;)

Synd att man bor i Skåne för jag antar att tidningen inte finns här? Men kanske kan spana på nätet? :)

Linda

Vad fint ni har det :)

Sandra på Ön

Så fint ni har det och vad spännande att de kommer och gör reportage. Kram från Sandra

Melanie

Love it! Så läcker tapet i matsalen! så härligt för er att bo i hus. Önskar vi också kunde det. Spec nu när man har två barn, på andra våningen utan hiss. Phu...



Yes, hela 29 bast nu! Börjar bli stressad över 30års-kalaset haha! :)

Lisandra-Milos mamma

Ni har det verkligen jätte fint hemma:)

Hoppas ni får en mysig helg:)

britta bloggar

Åh så fint!

helena k

jättefint! :)

Anna

Vilket fantastiskt fint hem ni! Har personligt, charmigt och underbart! Trappen var helt bedårande!



Önskar dig en skön och vilsam helg!

a cup of emilia

Jättefina bilder :) ni har det verkligen jättefint! Du måste lägga upp tidningen när den har kommit :) :) Kramar Emilia

Lotta, Millebus o lillebror

Vad fint ni har det hemma:) jag älskar med att ha det rent och korsning, rimmar inte alltid ihop med att ha barn;) lite har som tur är smittat av sig på grabben!:)

Elin

Jättefint, det känns verkligen personligt och att varje sak är väldigt genomtänkt! När reportaget kommer får du fota tidningen för oss som inte har den, tycker det är så himla kul att läsa hemma hos reportage :) Kram

felicia - fotokobran

Hoppas du hade en finfin fredag som start på helgen! :D