piteå so far.

Som dom flesta vet så har ju i stort sett allt krånglat sen vi kom hit, och banne mig så fortsätter det. Nu senast med internet som ni förstått. Tanken var att vi skulle få det i måndags, men självklart skickade Telia modemet till vår granne, så nu måste det beställas nytt (igen) och återigen får vi vänta 8 dagar på leverans.

Så nu tog jag med datorn och en smörbutterkaka från Ekbergs till mina föräldrar och tänkte lägga upp lite bilder från vår månad här. Förutom allt trassel med tekniska prylar så har det faktiskt varit en kanonmånad. Vi har fått hyfsad ordning där hemma i alla fall, vi har varit och shoppat i Luleå, badat ett par gånger, varit och fiskat vid en jättefin sjö några mil inåt land, fiskat och grillat vid en fiskecamp några mil söderut, och så umgåtts med min kära familj rätt ordentligt också. Jag har även kommit igång med träning igen, så nu ska jag och kusin Moa simma en gång i veckan (minst) och så tänkte jag försöka springa nån gång per vecka också.

Bilderna nedan är hursomhelst från våra härliga utflykter vi har gjort. De första här är från den där underbara sjön i trakterna av Långträsk, som vi åkte till med mina föräldrar för två veckor sen. Grillade, fiskade och vandrade runt på en regntung myr var sysselsättningen för några timmar. Fantastiskt vackert!



Med risk för extremt långt inlägg, så kommer också de här är från i söndags då vi körde till Jävres fiskecamp och grillade och fiskade lax med alla förutom bror med familj (där väntas det tillökning vilken dag som helst). Eller ja. Fiskade och fiskade. Jag åt mest fika, tog hand om lillan och fotade tillsammans med min syster. En helt underbar dag det med vill jag lova. Och alla fick lax förutom jag.



Nu ska jag dra i mig den där smörbutterkakan jag nämnde och skvallra vidare med min mor. Men fler bilder blir det, var så säkra. Jag ska bara bli bättre på att ta med mig datorn hit, så kommer det med all säkerhet bli bättre på uppdateringsfronten. Kram på er fina ni!!
Mickan

Vad kul att få se lite bilder från er första tid i Norrland. Jättehärliga bilder verkligen!

Jannie

Underbara bilder!ser fantastiskt skönt ut!

sis

Va fina bilderna blev, men vars är den döda fiskmåsen?? :D

Dessi at [Home and desire]

Åh. Vilka härliga bilder! Jag bara älskar de sista på er!

Camilla G

Heej Zandra.. hade inte en aning att ni flyttat.. trodde man fick reda på allt via facebook. :)



Hoppas allt är bra med er!?



Kramar från ( Camilla tms)...

Zandra

Men hej Camilla, roligt :) Jodå, vi tog vårt pick å pack och flyttade hit för en månad sen, så nu är allt toppen. Längtat hit ett tag nu, så vi får hoppas att vi kommer att trivas! Hur är det med dig??



Kram kram

Elin

Kul att du är tillbaka, gillar ju din blogg med alla fina bilder! Skönt att ni trivs, och himla fin natur verkar ni ju också ha i närheten! kram

Sandra

Vilka underbara bilder du bjuder på. Kram