arraksbollar.

Kunde inte låta bli igår när suget satte in.



Dessa blev absolut godast hittills (tänk vad lite extra kärlek kan ge) och vill ni göra supersmarriga och enkla bollar själv så kommer receptet här. (Grundreceptet är från Leila Lindholms bok a piece of cake, men jag har ändrat pyttelite för att få dom ännu godare...)

100g mjukt smör (jag tog dock snäppet mindre, kanske 90g)
1,5dl strösocker
3dl havregryn
3msk kakao
2msk kallt kaffe (jag tog nog 2,5msk)
Smaksättning i form av arrakessens, cognac eller punch
(0,5tsk vaniljsocker eller likör 43)
Chokladströssel



Blanda smör, socker och havregryn i en bunke.
Rör ner kakao och därefter kaffe.
Tillsätt valfri mängd smak (jag tog ca 1,5tsk arrakessens till detta)
Forma till bollar och rulla i strössel.

Jag hällde också i typ en halv tesked Likör 43, för att få lite rundare, mjukare smak men man kan säkert ta lite vaniljsocker istället om man inte har likör hemma.

Nu ska jag göra mig en kopp kaffe och storma kylen på arraksbollar. Ja, jävlar så gott! Bara så ni vet.
Sandra

Mums så gott,sådana har jag aldrig testat att göra.

Om 4barnslivet

Hellskotta! Jag som är hungrig!

Sv; Tack:)

Linda

De DÄR bollarna skulle jag behöva ha i min kyl just idag! Mums!

ENDENISE

sv: Tack gulle du! Bloggpaus, ja då missar man mycket haha :)

Sofia - mamma till Amanda och lillasyster i magen

Hej! Vilken fin blogg du har, jag hittade hit från elinochalva :) Ha en bra dag!

♥Love found Love♥

Ser goda ut!!! ;)



Hej svejs! ♥ Skulle vara super om du deltog i våran FÖRSTA "Veckans blogg" tävling! direktlänk:



http://lovefoundlove.blogg.se/2011/november/veckans-blogg-v48-49.html#comment



/Love found Love♥

Dessi at [Home and desire]

Men åh. Var tusan har jag chokladströsslet nu. Så gott!

Helena

Så gott - och vilken fin bild!

Jannie

Aj lööööv arraksbollar!

jädra taskigt att man inte fick någon inbjudan...

Men kram på dig ändå!; )



Ps Har du lirat boll??Det visste jag inte!Var det länge sedan du la av?