dag 21: när jag var liten.



När jag var liten hade vi 018 som riktnummer och det var modernt att ha brunrandiga vävtapeter med orangea inslag. När jag var liten kallades jag för JaJa och var en relativt ettrig liten dam som tyckte om att prata i telefon, har jag fått berättat för mig. När jag var liten stod det en grön Ford Granada kombi på uppfarten, som faktiskt verkar rulla än. Min pappa jobbade på Tapetlagret och mamma var hemmafru. När jag var liten var Kicki Danielsson den bästa artist jag visste och jag hade en katt som hette Freddie. Plysch, manchester, träskor och polyesteroveraller var högsta mode och vi hade dessutom snöiga vintrar. Tjernobyl, berlinmuren och mordet på Olof Palme var också sånt som präglade barndomen. Det var även då som AIDS blev känt och Guns N' Roses släppte sitt debutalbum Appetite for Destruction. Jag talar såklart om det ljuva åttiotalet.

Imorgon: mitt beroende.